פרסום ראשון: פקחית של חברת אגד ממוצא אתיופי הגישה תביעת לשון הרע נגד נוסעת שקראה לעברה קריאות גזעניות. על פי כתב התביעה שהגיש עו"ד מוטי קריסטל, כאשר הפקחית עלתה לבצע את עבודתה יחד עם פקחית נוספת, הנוסעת קיללה אותה ואמרה לה בין היתר: "כושית, מסריחה, לא רואים אותך, תחזרי לאתיופיה, את צריכה לשים עגילים כדי שיראו אותך".

סקרים חדשים חושפים: כמה שוקלים לעזוב את הארץ ומי מוביל בתמונת המנדטים?
אלמוג כהן בהאשמה חסרת תקדים: "היועמ"שית מנסה להחיות מחדש את המחאה"

הפקחית ירדה מהאוטובוס כשהיא פגועה, והמשיכה לבצע את עבודתה. כשהפקחית ירדה מאוטובוס אחר, היא ראתה את אותה הנוסעת נוכחת במקום. כאשר הנוסעת הבחינה בפקחית, היא החלה לקרוא לעברה קריאות קשות והפקחית נאלצה לקרוא למשטרה.

עו"ד מוטי קריסטל, מומחה בדיני נזיקין המייצג את התובעת מסר למעריב: "מדובר באירוע מקומם ומחליא. כל שמרשתי ביקשה היה לבצע את עבודתה, ובתגובה ספגה קריאות גזעניות המזכירות תקופות אפלות וקשות. אני רוצה לציין לטובה את משטרת ישראל שפעלה בזריזות ושלחה שוטר לאירוע שתיעד את המקרה.

עו''ד מוטי קריסטל (צילום: רמי זרגנר)
עו''ד מוטי קריסטל (צילום: רמי זרגנר)

הזכות לעבוד ולהתפרנס שמורה לכל אחד, יהודים, ערבים, חרדים וחילונים, וצר לנו שדווקא בתקופה זו אנשים מוציאים דיבה ופוגעים בזולת. אני קורא לכל אחד שנפגע מאמירות גזעניות – למצות את הדין עם הפוגעים, למצער באמצעות הגשת תביעות מתאימות לבית המשפט".