גננת במעון פרטי ברחוב חד נס ברמת גן נעצרה לחקירה בחשד להתעללות בפעוטות חסרי ישע והתנהגות אלימה כלפי הקטינים במעון שבבעלותה. את התלונה במשטרה הגישה מפקחת של משרד העבודה שביקרה במעון בעקבות דיווח מהורים ולאחר שהבחינה במקרים שלא תאמו את הציפיות והסטנדרטים הנדרשים בפעילות המעון , צפתה במצלמות האבטחה ומיהרה להגיש תלונה מסודרת במשטרה.

מומחית מסבירה: כך ניתן לזהות שהילד שלכם עובר התעללות בגן

בעקבות התלונה כאמור נעצרה הגננת בשלישי האחרון ובסיום חקירתה הובאה לבית משפט השלום בתל אביב שהורה לשחרורה למעצר בית בן חמישה ימים. היום הוגשה תלונה נוספת הפעם מצד אחד ההורים כנגד הגננת והחקירה מתפתחת. במשטרת מרחב דן ממשיכים בחקירת הפרשה ומצפייה בסרטונים עולה חשד לאלימות שהופעלה כלפי הפעוטות במעון. באחד המקרים לפחות סטרה הגננת לאחר הקטינים כך עולה החשד ובאירועים אחרים התבטאה בתקיפות , איימה שלא תגיש אוכל, ונהגה באגרסיביות מילולית תוך שהיא מכנה את הפעוטות בשמות גנאי. 

אחת הפעוטות שיללה בבכי הוציאה את אחת העובדות משלוותה וזו נשמעה אומרת "הנחשה הזאת" כשהיא מתייחסת לאותה פעוטה. כך עולה מהקלטות שתיעדו אירועים חריגים במעון. במקרה אחרת מאיימת אחת העובדות במעון שלא תיתן אוכל לאחד הפעוטות. עוד עולה כי לאחר שהתעורר חשדם של הורים במעון הם שתלו מכשירי הקלטה על גופם ובחפציהם של ילדיהם הרכים ואלו תיעדו רגעים קשים לשמיעה והתבטאויות שלא ראויות למעון פעוטות.

חלק מהפעוטות חזרו עם חבלות על פניהם , מה שעורר את חשדם של ההורים שהחליטו להוציא את ילדיהם מהמעון וכאמור כעת הם מתכוונים להצטרף אל התלונה שהוגשה במשטרה. כבר אתמול, הגיעו מספר הורים למשטרה לבקשת הצוות החוקר וזאת כדי למסור עדויות בכל הקשור לילדים שלהם.

סגן ראש העיר, רועי ברזילי, מסר בתגובה: "מדובר באירוע מצער ונורא. אנו פועלים להנהיג תו תקן איכות מבחירה (תו תקן וולנטרי) שיחייב גנים לעבור הסמכות והדרכות בתמורה לקבלתו. אנו גם פועלים במטרה לקדם בכנסת את חוק פיקוח המצלמות, מה שיאפשר לנו להקים מוקד עירוני לגנים, שיפקח וייתן מענה מהיר למקרים של אלימות בגנים".

הוארך מעצר הסייעת מאשדוד שחשודה בהתעללות

בתוך כך, מעצרה של הסייעת, תושבת אשדוד בשנות ה-60 לחייה, החשודה בהתעללות בפעוטות במעון בעיר הוארך היום (רביעי) בחמישה ימים.

כזכור, אתמול חשפנו כי הסייעת נעצרה בתום חקירה סמויה שנמשכה מספר שבועות במהלכה צפו חוקרי המשטרה במאות שעות של סרטונים ממצלמות האבטחה במעון ומהם התחזק החשד לביצוע עבירות של התעללות כלפי הפעוטות לרבות הטחה על מזרנים, חבטה ומעשים נפשעים נוספים.

בתוך כך, שלשום הפגינו הורי הפעוטות בגן בהוד השרון, מול ביתה של הסייעת החשודה בפגיעה בפעוטות, לאחר שמעצרה הוארך בשלושה ימים. "נחשפים מקרים גם מלפני שנים ואין סיכוי שבעלת המעון לא שמעה או לא ידעה", אמרו ההורים. "היא חייבת לתת את הדין כמו הסייעת. אנחנו הרוסים לא יכולים לישון ומה עובר על התינוקות שלנו, זה בלתי נתפס".