בג"ץ דחה הבוקר (ראשון) על הסף את עתירתו של דניאל קידר הנאשם ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי. בעתירתו של קידר, בג"ץ נדרש לעצור השלמת חקירה במסגרת ההליך הפלילי נגדו.

כזכור, קידר נאשם כי במהלך חודש אוקטובר 21 הוא יצא מביתו כשהוא חמוש באקדח ורכוב על אופנוע. קידר נסע לחניית בית כנסת בו נהג פרי להתפלל מדי יום, וכאשר הבחין בו ירה לעברו 7 כדורים. כתוצאה מהירי פרי נפצע פציעות רבות, שהביאו למותו.

הפרקליטות הטילה חיסיון על שמו של אדם שמסר פרטים בנוגע לסוג האופנוע ממנו בוצע הירי הקטלני על פרי. בשל החיסיון, אותו אדם לא נכלל ברשימת העדים של התביעה.

לקאת סיום פרשת התביעה, הוחלט להסיר את החיסיון והאדם שמסר את ההודעה לגבי סוג האופנוע הודיע כי הוא מוכן להעיד נגד קידר בבית המשפט. בשל כך, הפרקליטות הורתה לבצע השלמת חקירה שתאפשר את עדותו של אותו אדם. קידר התנגד להשלמת החקירה ולתיקון כתב האישום, אך בית המשפט המחוזי בלוד אישר זאת.

קידר עתר לבג"ץ נגד ההחלטה בטענה ל"אי סבירות קיצונית" בהתנהלות של הפרקליטות, אך כאמור, השופט דוד מינץ דחה את עתירתו של קידר על הסף. 

השופט מינץ כתב כי "חרף ניסיון העותר למקד את עתירתו בהשלמת החקירה, למקרא העתירה ניכר כי היא אינה אלא ניסיון לשנות מהחלטת בית המשפט המחוזי בבקשה לתיקון כתב אישום. משלא צלחה דרכו לעשות כן בתוך כותלי ההליך הפלילי, באמצעות התנגדות לתיקון כתב האישום, הוא פנה לדרך עוקפת בדמות עתירה למניעת השלמת החקירה המשמשת את הבסיס לתיקון כתב האישום".

"אלא שכפי שהובהר והודגש לא אחת על ידי בית משפט זה, ככלל תקיפת החלטת ביניים בהליך פלילי תיעשה רק במסגרת הערעור על פסק הדין עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק אינה משמשת "מסלול עוקף" לתקיפת החלטות מעין אלו, ולמעט במקרים חריגים ונדירים – שענייננו אינו נמנה עליהם – דינה של עתירה מעין זו להידחות על הסף".