ממשיכים בחקירה: אף שהפרקליטות הבהירה אתמול (ראשון) כי אין מקום לפתוח בחקירה נגד מפגינים שהניפו כרזות עם תמונות שוטרים וקצינים בהפגנה בקפלן עם הכיתוב "זהירות", במשטרה הודיעו כי החקירה תימשך נגד המפגינים בחשד להעלבת עובד ציבור ולשון הרע.

המשטרה תחקור מפגינים שהציגו תמונות של שוטרים; בן גביר: "הסתה"
30 שבועות ברחובות: האירועים הבולטים מאז פרוץ המחאה נגד הרפורמה המשפטית

בשיחה עם "מעריב" הסביר אתמול גורם בכיר במשטרה כי "הפרקליטות אמורה להעניק למשטרה אישור לחקור רק במקרים של אירועים המעלים חשד להסתה. זו לא הסיבה שבגינה החלטנו לפתוח בחקירה נגד המפגינים במוצאי שבת בתל אביב ולכן אין למשטרה צורך לבקש את אישורה של הפרקליטות".

תמונות השוטרים בהפגנה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)
תמונות השוטרים בהפגנה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות הודעתה של הפרקליטות, החליטו במשטרה להסיר את סעיף ההסתה מהחשדות נגד המפגינים, שצפויים להיחקר באזהרה. החיפוש אחריהם נמשך ביומיים האחרונים, כאשר בין היתר נבחנות מצלמות האבטחה במקום.

האירוע שגרם לחילוקי הדעות הפומביים בין הפרקליטות למשטרה התרחש כאמור במוצאי שבת, כאשר מפגינים רבים נשאו שלטים ועליהם תמונות של מספר שוטרים וקצינים עם הכיתוב "אזהרה" צבוע באדום עז.

בעקבות הדברים, תקפו את המפגינים מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ומנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים אביגיל שררה, וטענו כי מדובר באנשים שמנסים להלך אימים על המשטרה ולנהל נגדה קמפיין במטרה להתיר את דמם של השוטרים".