במשך כ-20 שנים המאגר המשפטי 'נבו' מנגיש לציבור את החקיקה בישראל ללא תשלום. משום מה מדינת ישראל לא דאגה לכך שלאזרחי המדינה תהיה יכולת לראות את החוק העדכני בצורה מלאה, אך בעקבות החלטת נבו להנגיש לציבור את החקיקה ללא תשלום הציבור יכול לקרוא חוקים גם אם אינו מחזיק במנוי לנבו.

לאור הדיווחים על מגעים לנורמליזציה עם ישראל: איראן מזהירה את סעודיה
"חיזבאללה מתרגל חדירה ליישובי הצפון": התרחישים שמטרידים את ישראל

בדרך כלל, כאשר מחפשים חוק בגוגל, התוצאה הראשונה היא של אתר נבו. בנבו מופיע נוסח מלא של החוק הקיים, בעוד ברשומות הרשמיות של מדינת ישראל יש טלאים של תיקוני חקיקה ולא ניתן לראות נוסח מלא ועדכני.

בשל המצב בו המדינה הפקירה את זירת הנגשת החקיקה לציבור, אתר נבו הפך לכלי חשוב מאוד בידי אזרחים רבים. עם זאת, לאחרונה אתר נבו 'נעלם' מגוגל. אחרי עשרות פניות שהגיעו למעריב בשאלה לאן נעלם מאגר המידע, יצאנו לבדוק.

מסתבר כי לפני כחודש אתר נבו חווה מתקפת רובוטים אשר התחילו להוריד את תכני המאגר. להערכת אתר נבו המתקפה התרחשה בגלל הופעת מנועי ה-AI. בעקבות כך הוחלט בנבו לחסום את גוגל ולאפשר רק למשתמשים בתשלום לעבוד עם האתר.

לאחר שגם אל נבו הגיעו פניות רבות מהציבור שלא משלם לאתר, שברובו המוחלט אינם עורכי דין, הוחלט להנגיש בחזרה את החקיקה לציבור ללא תשלום.

בנבו מציינים כי מאז ומתמיד הם העניקו גישה מלאה לאתר לעמותות, פעילים חברתיים ועורכי דין ותיקים שפרשו. הדבר לא השתנה, אך תגובת הציבור בחודש האחרון לימדה את אתר נבו כי הציבור כולו עובד עם החקיקה באתר. מכיוון שהנגשת החקיקה ללא תשלום לא פגעה כנראה בהכנסת נבו, הוחלט לחזור ולאפשר לגוגל לאנדקס את החקיקה.

בשורה תחתונה, אלה בשורות טובות לציבור. החקיקה כולה תהיה זמינה לציבור שוב, ללא הגבלה. לגוגל לוקח זמן לאנדקס מחדש את המידע של האתר, אך לאט לאט המידע חוזר ולציבור תהיה שוב גישה לנוסח העדכני של החקיקה הישראלית.