שישה בני אדם נפצעו, אחד באורח קשה והשאר בינוני, בפיגוע ירי סמוך לקניון מעלה אדומים. המחבל נוטרל, כוחות רבים ממחוז ש"י במשטרה פועלים במקום. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והר הצופים. מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נמצא בזירה ופגש את לוחם מג"ב, ששהה במקום במקרה, לא בתפקיד, ונטרל את המחבל. 

צפו בתיעוד מזירת הפיגוע:

המחבל הוא מהנד אל מזארעה, בן 20 מעזריה, שעבד בשנים האחרונות בעיריית מעלה אדומים כעובד ניקיון במתנ"ס הקהילתי. הבוקר הוא הגיע כהרגלו לעבודה וסמוך לשעה 14:00 יצא מהמתנ"ס. בשלב מסוים הגיע לכיכר יהלום ושם כשהוא חמוש באקדח, אותו הסתיר ככל הנראה בתוך תיק סמוך לעץ, פתח בירי לעבר עוברי אורח ופצע חמישה אזרחים.

אביו של המחבל עובד במשך 25 בעיריית מעלה אדומים, נחשב כעובד מסור. איש מעובדי המתנ"ס בו עבד המחבל לא חשד בהתנהגות מוזרה מבחינתו. ראש העירייה בני כשריאל אמר למעריב: "הנחיתי לאסור כניסה של עובדים לעיר למשך עד 24 שעות, וזאת עד לבדיקה מול הצבא שאחראי על הנפקת אישורי העבודה לעובדים הפלסטינאים וכן מול המשטרה, במסגרת הפקת הלקחים. במקביל אנחנו עובדים בדיקה בקרב עובדי המתנ"ס כדי להשיב את הביטחון לתושבים. מדובר באירוע חריג שנמצא בבדיקה".

פיגוע הירי במעלה אדומים (צילום: מתניה רייכמן/TPS)
פיגוע הירי במעלה אדומים (צילום: מתניה רייכמן/TPS)

האירוע יכול היה להסתיים בצורה חמורה וטרגית הרבה יותר, כשבעת שהמחבל ניסה להימלט חלף בדיוק במקום אוטובוס שנכנס לתחנה. המחבל המשיך בירי עד שנוטרל. ניסה לחזור אל התיק שהסתיר כדי לקחת עוד כדורים.

האירוע הזה מכניס לחרדה את אנשי מעלה אדומים, שכן המחבל היה מוכר להם, הם פגשו אותו כמעט מדי יום, והעובדה שללא התראה מוקדמת הוא החליט לבצע פיגוע חבלני היא זו שמערערת את תחושת הביטחון של התושבים.

חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו 2 גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד 2 פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה, גבר בן 28 במצב בינוני ונער בן 14".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולוחם מג"ב שנטרל את המחבל בפיגוע הירי במעלה אדומים (צילום :דוברות המשטרה)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ואמר כי "אנחנו מקבלים את האירוע כשאנחנו נמצאים בבסיס מג"ב, שמעתי את הקצין והתרשמתי מאוד. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים, חתירה למגע ונטרול. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים. המדיניות הזאת שאנחנו מובילים לחלק כמה שיותר כלי נשק שיכולים להגן על האזרחים, זו מדיניות חשובה שמוכיחה את עצמה. השילוב הזה של אזרחים, לוחמים על אזרחי ושוטרים שמגנים על מדינת ישראל זה השילוב הנכון".