משרדי עורכי דין מובילים הודיעו על הקמת כוח משימה מיוחד בשם "הגנה על זכות ההפגנה". בהודעה שפורסמה מטעמם נטען כי "זכות ההפגנה הינה זכות יסוד, ובימים אלה הינה זכות במגננה. התקבלו דווחים חוזרים ונשנים על שימוש נרחב באלימות משטרתית, תוך מה שנראה כהפרה של ההוראות והנהלים לשימוש באותם אמצעים".

בן גביר נפגש עם שוטרי היס"מ: "אתם הגיבורים שלנו, אני והממשלה נותנים לכם גב"
"סיטואציה מגוחכת": המפגין נגד הרפורמה שנעצר משחזר ומבקר את המשטרה

לדבריהם, "מתוך חרדה עמוקה לשמירה על זכות הפגנה אפקטיבית ולזכויותיהם הבסיסיות של המפגינים, החליטו המשרדים להקים כוח שיטפל בהיבטים משפטיים שונים של הגנה זו. בין השאר, יתאם כוח המשימה פתיחה בהליכים לאכיפת החוקים והנהלים החלים על משטרת ישראל ותקיפה משפטית של שימוש בלתי חוקי באמצעים השונים, פתיחה בהליכים משפטיים, מנהליים, נזיקיים או פליליים נגד האחראים למעשים פסולים ובלתי חוקיים ולמיצוי זכויותיהם של אזרחים שנפגעו בהפגנות, ועוד צעדים משפטיים ככל שיידרשו".

עוד מסרו כי פעילותם היא פרו-בונו. "אנו רואים בפעולתנו זו משום חובתנו הבסיסית לחברה בה אנו פועלים, הנובעת מהיותנו אנשי משפט במדינה הנלחמת על אופיה היהודי-דמוקרטי", הוסיפו. 

הצעד החריג מגיע ברקע התלונות על אלימות משטרתית בהפגנות נגד הממשלה והרפורמה המשפטית. במסגרת אותן תלונות, מפקד יס"מ ת"א יאיר חנונה ארבעה שוטרים נוספים מהמחוז הגיעו אתמול לחקירה במשרדי מח"ש. כזכור, בסוף השבוע פורסמה תלונה שהגיש צעיר בן 18 במח"ש, בה הוא טען כי הוא הותקף על ידי שוטרים במהלך ההפגנה.

במשטרת מחוז תל אביב הדפו את טענותיו ונימקו כי הוא הפר את הסדר הפגנה, פגע בסמלי שלטון וכל זאת בשעה, שלפי טענתם, הדף פח אשפה גדול לעבר מכת"זית משטרה. על גופו של הצעיר נתפסו סמים. הוגשה תלונה נוספת במח"ש בעקבות חשד לחניקה על ידי אחד השוטרים, והבוקר הגיע למח"ש מפגין נוסף שהגיש תלונה גם הוא. במחלקה פתחו בבדיקה, אולם בעקבות סרטונים שהגיעו למח"ש, הוחלט לפתוח בחקירה וזימנו את השוטרים החשודים.