פחד בנגב: שי חיות, תושב מרכז הארץ, יצא ביום שישי לטיול ג'יפים בנגב ונקלע לדבריו לסיטואציה קשה, בה חמושים מהפזורה הבדואית רדפו אחרי רכבו במשך דקות ארוכות: "הסיטואציה הייתה מלחיצה. טסתי בשטח כמו עבריין בלי לדעת לאן", שיחזר בפוסט שכתב בפייסבוק. "היו בדרך בורות, עליות, ירידות. אמרתי לעצמי: אותי לא שודדים בשטח המדינה שלי. לא ישלפו אותי מהרכב".

מרכיבי מטען, נשק ואקדח: מצבור אמל"ח אותר ביישוב בדרום

הותר לפרסום: סוכן סמוי ש"חצה את הקווים" הביא למעצר עשרות סוחרי סמים

"כל הג'יפ ניזוק. המיגונים התפרקו, הרכב קיבל מכות. יכולתי להתהפך ולגמור את חיינו. דהרתי על 200 קמ"ש ו-2 בדואים מאחורינו", הוסיף. "לא יעלה על הדעת כי משפחה שיוצאת לטבע, למדבר ליהנות מנופיה ופירותיה של מדינתנו האחת והיחידה ואת השממה יפריחו מליציות חמושות הטוענות לביצוע פשעים נגד אזרחים שלא נדבר על פרוטקשן, בזיזה והטראומות לילדים לצד האירוע הנוכחי".

עוד הוסיף ביקורת על "התגובה האיטית", לדבריו של משטרת ישראל לאירוע: "האירוע נמשך 28 דקות ולא הגיעה אף ניידת. אין ביטחון. אין כאן ימין או שמאל, יש כאן בקשה להילחם בפשע בתוך הבית שלנו".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח אודות האירוע שוטרי המחוז הדרומי פעלו לאיתור כלי הרכב המעורבים כשבמקביל הוזנקה ניידת משטרה בה ראש המשמרת קיים קשר ישיר עם נוסעי הרכב וקיבל מהם פרטים נוספים על האירוע שבסיומה הפונים מסרו כי אבד הקשר עם הרכב שנסע אחריהם. במסגרת החקירה שנפתחה מתבצעות פעולות חקירה מאומצות לאיתור חשודים המעורבים באירוע ובמטרה להגיע לחקר האמת".