לאחר שבערב שבת האחרון נהרג פלסטיני בכפר בורקה שבשומרון במהלך עימותים בין פלסטינים למתיישבים, אלישע ירד, שנעצר בחשד למעורבות בתקרית ליד הכפר בורקה, שוחרר למעצר בית, בטרם הפך בית המשפט העליון את ההחלטה. ענת דוידוב וגיא פלג שוחחו היום (רביעי) ברדיו 103fm עם עו"ד נתי רום מארגון חוננו, אשר מייצג את ירד. הראיון נערך לפני החלטת בית המשפט העליון להותיר את ירד במעצר, בניגוד להחלטת המחוזי.

רצח בצפון בארץ: צעיר נורה למוות באירוע אלימות בשפרעם
חשד לרצח כפול בדרום: בני דודים מרהט נורו למוות ברכבם
 
כשנשאל האם הוא נותן אמון במשטרה, הודה עו"ד רום: "זו שאלה טובה. אנחנו רוצים לתת אמון במשטרה, אנחנו ראינו גם אתמול הדלפות מגורמים בכירים במשטרה שהם אומרים שהם היו רוצים לסגור את התיק הזה אבל הם נתונים תחת לחץ של הפרקליטות. אני חושב שיש כל מיני גורמים שבוחשים בצלחת הזאת".

עוד טען כי "הגורם החקירתי הוא המשטרה, ומה שאומר הבכיר במשטרה זה 'אנחנו בעצם לא רואים פה ראיות מספקות להרשעה או בשביל להבין מה קרה שם, ולכן אנחנו לא רוצים להאשים אדם ברצח'. הפרקליטות לא חוקרת, כאשר שוטר אומר בבית משפט 'אין לי ראיות', וכאשר הוא כותב בבקשה 'רצח בכוונה תחילה', זו אמירה. לגופו של עניין, מרשיי לא רצחו בכוונה תחילה אף אדם. היורה הוא בכלל בחור בן 28, איש עדין, אתם צריכים להבין שהוא מגיע הרבה אחרי תחילת האירוע. בערך כשעה אחרי. המחזה שהם רואים מול עיניהם זו תקיפה קשה של יהודים".

"ההתייחסות וישר הכניסה לסעיפים של טרור ומניע גזעני, האצבע קלה על ההדק", התרעם, "בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול כי אין אפילו חשד סביר מינימלי לעבירות ההמתה. הדבר הזה מובהק. אני מאוד מקווה שהוא ישוחרר. כאשר בית המשפט המחוזי קובע שאין אפילו חשד סביר מינימלי אני מקווה שהוא ישוחרר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM