כשנה בלבד לאחר שניצל מניסיון חיסול סמוך לביתו, המזל האיר פנים אתמול פעם נוספת לעבריין יוסי דהן, עת שחגג בר מצווה לבנו באולם אירועים בקריית גת. בעקבות מידע משמעותי שהתקבל במשטרה נערכו הכוחות בעיר בשיתוף כוחות נוספים מתחנת אשקלון, יחידת יואב, ימ"ר את"ן לכיש ויחידת מודיעין של מרחב לכיש לסיכול כוונות פגיעה בו, והצליחו לעצור בתום מרדף דרמטי שלושה חשודים, הנחשבים למחסלים מקצועיים, בדרכם למקום. ברשותם נמצא רחפן, שלפי החשד אמור היה לשמש ככלי ביצוע, ייתכן אף באמצעות מטען שיוצמד אליו, ומפתחות לרכב מילוט שניסו להסתיר.  

באירוע המדובר נכחו מלבד דהן, שמשתייך לארגון הפשיעה של משפחת לביא, גורמים פליליים רבים. החשודים שנעצרו משתייכים לקואליציה של ארגוני פשיעה, הכוללת את ארגונו של שלום דומרני. יש לציין כי בין דומרני ללביא אין סכסוך דמים בשלב זה, אך יש לזכור כי לאחרונה חבר העבריין אייל נגר לארגון של משפחת לביא, כאשר במקביל חברו יריביו של נגר לדומרני. 

פגישת הסולחה בין אייל נגר למשפחת לביא (צילום: באדיבות רחובות ניוז)
פגישת הסולחה בין אייל נגר למשפחת לביא (צילום: באדיבות רחובות ניוז)

כזכור, בינואר 2022 הרעיד פיצוץ עז את אולם האירועים ברחובות שבו נערכה חתונתו של עמוס לביא, וזאת כתוצאה מהשלכת רימון שהוביל לפציעתה של כלתו. 

גורם במשטרה מסביר בשיחה עם מעריב: "צריך להבין שמפת הפשיעה משתנה חדשות לבקרים. החשודים שנעצרו כעת ישבו בעבר בכלא על עבירות דומות, בהן ניסיונות חיסול, והם למעשה היו בעבר 'חיילים בכירים' של בני שלמה, שנרצח באוקטובר 2022". אותם חשודים, כאמור, הפכו ליריביו של נגר לאחר פירוק ארגונו של שלמה, והצטרפו לקואליציה של דומרני. 

שלום דומרני (צילום: פלאש 90)
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)

בהתייחס לאופן שבו המעצר יכול להשפיע על מפת הפשיעה, אומר אותו גורם: "הוא מנטרל חוליית חיסול רצינית, וכעת יש חוליה אחת פחות בשטח".

עם זאת, הוא מעריך כי סיכול ניסיון החיסול לא יתסיס את הגזרה בין דומרני ללביא. "הם כביכול לא פועלים בשמו של דומרני, הם רוצים לבסס את המעמד שלהם ולעשות לעצמם שם, לאחר החיסול של בני שלמה". 

"הגזרה לא שקטה כי כל הזמן יש דברים", מסכם הגורם במשטרה ששוחח עם מעריב. "לא הכל מתפרסם ולא הכל ידוע. אנחנו עושים כל היום במניעה, ואין באמת שקט. אנחנו מנסים לשמר את המצב כדי שלא ייפגעו אנשים".