לאחר דיון סוער בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינם של החשודים במעורבות באירוע הירי סמוך לכפר בורקה, במהלכו נורה למוות צעיר פלסטיני, שופטת בית המשפט תמר בר אשר החליטה כי אלישע ירד, אחד החשודים, ישוחרר למעצר בית והחשוד השני, יחיאל אינדור, יישאר במעצר עד יום שישי, כשהוא מאושפז בשערי צדק.

בעקבות החלטת בית המשפט, נציגת הפרקליטות ביקשה לעכב שחרורו כדי להגיש בשנית ערעור לעליון, אך השופטת דחתה את עיכוב הביצוע.

מוקדם יותר, עורכי הדין מארגון חוננו, עדי קידר ונתי רום, המייצגים את החשודים בתקרית, נטשו אולם הדיונים בבית המשפט המחוזי במחאה על "הפרת כללי הדיון של השופטת יחד עם השב"כ", לאחר שהשופטת אישרה לשב"כ לנהל דיון במעמד צד אחד, ללא ייצוג המתיישבים ונציג השב"כ הראה לשופטת תיעוד חסוי ממחשב נייד בלשכתה.

לאחר שנטשו את האולם, השופטת איימה לעצור את המתיישבים אם עורכי הדין לא ישובו לאולם והדיון התחדש בדלתיים פתוחות. "לגבי הבקשה לדיון במעמד צד אחד, בדיונים רבים מוגש חומר חסוי לרבות חומר של שב"כ. בכל אותם דיונים מכינים תיק עם כל המידע. החומר מוגש לבית המשפט באולם, אין שום סיבה שבתיק הזה הדברים יתנהלו אחרת", קראו עורכי הדין המייצגים את החשודים.

בהמשך לבקשתם, בית המשפט דחה את בקשת פרקליטות ירושלים לדיון ללא עורכי הדין, מה שגרר ויכוח קולני בין הפרקליטה לשופטת. "יש לי חדשות בשבילך, יש פה אנשים שיש להם זכויות!", קראה בקול הפרקליטה לשופטת. הדיון ממשיך בשעה זו בנוכחות שני הצדדים.

מתנחלים משליכים אבנים בכפר בורקה (צילום :ארגון יש דין)

כזכור, שופטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים תמר בר אשר הורתה לשחרר ממעצר את אלישע ירד שנעצר בשל מעורבות לכאורה באירוע הירי בבורקה ובשיבוש הליכי חקירה. בערר שהגיש פרקליטו, עו"ד אביחי חג'בי, מטעם ארגון חוננו, הוא כפר בטענות המשטרה ושב"כ וטען כי אינן עומדות במבחן המציאות, עוד טען כי מרשו לא היה מעורב באירוע הירי וכי הוא היה זה שהוביל את חוקרי המשטרה ושב"כ אל ביתו של אינדור, שנעצר גם כן, וציין בפניהם היכן נמצא הנשק. ירד, כזכור, היה בעבר הדובר של ח"כ לימור סון הר מלך, אך התפטר לפני מספר חודשים כמחאה על מדיניות הממשלה.