הדיון שהתקיים אמש בבית משפט העליון בהארכת מעצרו של אלישע ירד, לווה בסערה נוספת. על פי דיווחו של כתב גל"צ שחר גליק, בסיום דיון במעמד צד אחד, שופטת העליון רות רונן החלה להקריא את החלטתה.

סנגורו של ירד, עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו, מחה בפני השופטת כי היא מקריאה את ההחלטה בטרם נשמעו טענות ההגנה של ירד. בשלב זה השופטת עצרה, ואמרה כי תקריא את ההחלטה לאחר שחג'בי יציג את טיעוניו.

עו"ד אביחי חג'בי מסר למעריב: "הופתעתי בדיון כאשר בית המשפט קיבל החלטתו עוד טרם שמיעת טיעוניי. מסתבר שדו"חות של שירות הבטחון הכללי מאיינים סדרי דין".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עו''ד אביחי חג'בי (צילום: ליאור כהן)
עו''ד אביחי חג'בי (צילום: ליאור כהן)

חג'בי הוסיף: "בתיק הזה נחשפנו ביתר שאת לאובססיביות של פרקליטות המדינה, המפלג הלאומני של ימ"ר ש"י ושירות הבטחון הכללי למתיישבים. אלו לא מוכנים להודות כי שגו בנרטיב שהפיצו ביום האירוע אני מקווה שבית המשפט יידע לשים לפארסה הזו סוף".

ביקשנו את תגובת השופטת רות רונן לטענות כי החלה להקריא את ההחלטה שלה בטרם שמעה את טענות הסנגור. בתגובה, נמסר מהרשות השופטת: "מבלי להתייחס לדיווחי תקשורת, לסנגור ניתנה הזדמנות לטעון את מלוא טענותיו ורק לאחר מכם ניתנה החלטה, בה התייחס בית המשפט גם לטענות שנטענו על ידי הסנגור".