שופט בית המשפט השלום בירושלים ציון סהראי האריך לפני זמן קצר (שישי) בחמישה ימים את מעצרו של יחיאל אינדור שנפצע באורח קשה בראשו והחשוד בגרימת מותו של הצעיר הפלסטיני בן ה-19 קוסי גמאל עבד אלגואד מעטאן, בעימותים שהתרחשו בין מתנחלים לפלסטינים בשטח מרעה באזור הכפר בורקה סמוך לרמאללה.

השופט קיבל באופן חלקי את בקשת המשטרה והשב"כ להאריך את מעצרו של החשוד וזאת אחרי שציין כי בחומר שהוצג בפניו ובראיות החדשות עולה כי החשד הסביר מתחזק במידה מסוימת, וההתחזקות הזו מצדיקה את השארתו של לינדור במעצר לפרק זמן נוסף. 

הירי בפלסטיני בבורקה: אלישע ירד ישוחרר ממעצר
דובר לשעבר של ח"כית מעוצמה יהודית נעצר בחשד להרג הפלסטיני בכפר בורקה

אין משמעות הדבר כי טענת ההגנה העצמית נשללה, הוסיף השופט. "אולם, החומרים החדשים שהוצגו מחזקים במידה מסוימת את החשד לעבירות המיוחסות בעת הזו. מוקדם להגיע למסקנות נחרצות. יש לחתור לקראת סיומה של החקירה בשים לב למשך הזמן שבו נתון אינדור במעצר", הוסיף, ובכך דחה בעצם את בקשת המשטרה והשב"כ להאריך את מעצרו של החשד בעשרה ימים. 

לאינדור מייחסים כעת במשטרה ובשב"כ עבירות של גרימת מוות ברשלנות או בחיפזון, קשירת קשר, שיבוש והתפרעות. בהארכת המעצר המשטרה והשב"כ הסירו מהחשדות עבירה של ביצוע רצח מתוך מניע של גזענות או מניע לאומני.