לאחר מסמך "חידוד נהלים" שהעבירה לכל המתנדבים בארגון, זאת על רקע ההדחה של המתנדב ליאור ליפשיץ, שפרסם פוסט בפייסבוק ובו קרא לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "להרגיע את השיח המסית של הממשלה מול המוחים נגד הרפורמה המשפטית", משטרת ישראל פרסמה היום (ראשון) הודעת הבהרה בנושא זכות הבעת עמדה של המתנדבים בה.

אחרי התאבדויות הלומי הקרב: משרד הביטחון מקים צוות בדיקה
גורמים ביטחוניים: "מאז העברת הסמכויות לסמוטריץ' מורגשת בשטח אי־אכיפת החוק"
 
"בימים האחרונים מופצים פרסומים רבים בדבר הנחיית אגף המבצעים לפעילות המתנדבים במחאות." פרסמה המשטרה. "על רקע הפרסומים השונים, נבקש להבהיר כי מתנדב משטרה הוא אזרח המתנדב לסייע לפעילות המשטרה. במסגרת פעילותו לרוב נדרש המתנדב ללבוש מדים ו/או אמצעי זיהוי המייצג את משטרת ישראל ומערכת אכיפת החוק".

"נבקש לציין כי המשטרה איננה מגבילה את מתנדביה מלהביע את דעתם בכל נושא, ובכלל זה גם לא בענייני המחאה המתקיימת במדינת ישראל", צוין בהמשך. "יחד עם זאת, עם כניסת המתנדב לתפקידו הוא מקבל על עצמו מעמד של שוטר הכולל מתן היתר לשימוש בסמכויות השונות. לפיכך הוא אינו רשאי להביע עמדה או דעה פוליטית, כזו או אחרת לא בעת תפקידו, ולא בעת ראיון לתקשורת". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כזכור, ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה, הודח בשל ביקורת שהעביר על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, זאת לאחר שהמשטרה טענה כי למתנדבים אסור להביע עמדה פוליטית באופן פומבי. בפוסט שכתב בפייסבוק, קרא לשר בן גביר לפעול אחרת בשיח ההסתה, לטענתו, של הממשלה מול המפגינים. 

בפוסט שהוביל להדחתו, כתב בין היתר ליפשיץ: "בין היתר, כתב: "שכחתי עוד משהו…אומנם אני פריווילג אבל תתפלא, לא שמאלני…אז למה איתמר קוראים לי 'שמאלני מסריח ובוגד'? אגב, כבוד השר, יש לי מלא חברים שמאלנים וימנים ואני אוהב אותם והם אותי, אז למה לסכסך בינינו? יש מצב שתרגיע את אלה שמכנים אותי ככה?".

בעקבות ההדחה, פרסמה המשטרה מסמך "חידוד נהלים" בו נכתב כי "מתנדב לא יבקר את מדיניות המשטרה, את מדיניותו של משרד ממשלתי, כשהוא מזהה את עצמו כמתנדב משטרה, או כשהוא מציג עצמו ככזה, בריאיון עיתונאי, במסיבת עיתונאים, בנאום במקום פומבי, וכן לא יביע עמדה באופן רשתי ציבורי עמדת מדיניות".