היחידה המרכזית (ימ"ר) מרכז סיימה את החקירה בעניין פרשת הסרטון וניסיון הסחיטה של עמוס לוזון והעבירה את חומר החקירה לפרקליטות  במטרה לבחון הגשת כתבי אישום כנגד שני בגירים, בנו של בעלים לשעבר של קבוצת כדורגל ובנו של איש עסקים, וכן קטין בנו של שופט בית משפט מחוזי, בגין הפצה, מעשה מגונה וניסיון סחיטה של לוזון.

התפתחות בפרשת עמוס לוזון: זה החשוד שהודה בצילום הסרטון | כל הפרטים
נמצא האקדח המעשן? התפתחות דרמטית בפרשת הסרטון של עמוס לוזון

תחילתה של החקירה בתלונה שהגיש לוזון בתחנת לב תל אביב, אולם יומיים לאחר מכן בוצע ירי לעבר בית גרושתו בפתח תקווה והחקירה בשני האירועים החמורים הועברה לטיפול הימ"ר מרכז. חשוב להדגיש כבר עתה כי בתום החקירה לא נמצא כל קשר בין האירועים ובימ"ר ממשיכים בחקירת אירוע הירי.

הירי לעבר ביתה של גרושתו של איש העסקים עמוס לוזון (צילום: מצלמות אבטחה)

במהלך החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר בסיוע יחידת הסייבר להתחקות אחר קבוצת ווטסאפ בה עלה לראשונה הסרטון המיני של לוזון עם צעירה בבריכה בביתו. כבר מבחינה של אותה קבוצה זוהו כמה חברים בקבוצה שגילו בגרות, לשיטת המשטרה, וביקשו למחוק את הסרטון, העירו שאין להם עניין לצפות בו ומתחו ביקורת על הגורם שהעלה את הסרטון. יחד עם זאת היו אלו שגילו עניין בסרטון והעבירו אותו לגורמים אחרים

צריך לזכור כי לוזון בתלונתו טען כי קיבל שיחת טלפון אנונימית ממספר חסום ובה נדרש לשלם 13 אלף ש"ח תוך שהוא חווה איום כי במידה ולא יעביר את הכסף, יופץ הסרטון. איש העסקים ששיתף פעולה באופן מלא עם המשטרה ציין כי לא העריך כי קיים סרטון כזה, שכן מדובר בביתו הפרטי, במבצרו, ומעבר לכך לא היה נכנע לדרישת הסחיטה, אולם שעות אחדות לאחר שניתק את שיחת הטלפון עם הסוחט הבין כי הסרטון הופץ ברשתות החברתיות.

במשטרה ביצעו תחילה מעצר של שני הבגירים, ולמרות הכחשתם תחילה, בסופו של דבר הם שיתפו פעולה בחקירה באופן מלא, אחד מהם הודה שצילם את האירוע - לטענתו לצרכי הלצה, הוא שיתף את הסרטון עם החשוד השני ובהמשך נקלע לקבוצה שלהם קטין שלטענתו של המצלם ללא ידיעתו פנה לסחוט את לוזון.

עמוס לוזון (צילום: אביב חופי)
עמוס לוזון (צילום: אביב חופי)

במשטרה ביקשו אישורים מהיועמ"שית לממשלה בשל היותו קטין בנו של שופט, תוך חיפוש בביתו ומעצרו, ובמהלך חקירתו הוא הודה שיצר את הקשר עם לוזון, לדבריו מתוך הלצה בלבד. במשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה שכן מדובר בחדירה לפרטיות, ביצוע מעשה מגונה בפומבי, הפצה של סרטון. גורמים במשטרה מציינים כי החקירה קיבלה עדיפות בשל העובדה שבאירועים בהם נחשפים ילדים או נשים באירועים מיניים, המשטרה עושה ככל שעל ידה לאתר את החשודים הפוגעים.

במקרה האמור, לבד מלוזון קורבן העבירה הנוסף הייתה אותה צעירה שנפגעה מהאירוע הן נפשית והן מבחינת עתידה המקצועי. כאמור בפרקליטות יקבלו החלטה בימים הקרובים כנגד מי מהמעורבים להגיש כתבי אישום ובכך להביא את הפרשה המכוערת לסופה.