לפני כשנתיים נורה למוות סאהר איסמעיל בן ה-50, יועצה של שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא-ביטון לענייני החברה הערבית ומקורבו של ח"כ גדעון סער, בכפר ראמה. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אסמעיל יצא את ביתו, נכנס לרכבו והתיישב במושב הנהג. באותה עת הגיח לעבר הרכב אלמוני ומטווח קצר פתח בירי לעבר יועצה של שרת החינוך. על פי החשד, המתנקש ארב לקורבן וביצע את הירי סמוך לביתו של אסמעיל. 

סער נפרד מחברו הקרוב: "הצוואה של סאהר זו המלחמה באלימות"  
אחיו של הנרצח בכפר ראמה: "המדינה איבדה שליטה, אנשים מפחדים לצאת מהבית"

שנתיים כאמור לאחר הרצח ומשפחתו של סאהר עדיין מופתעים מהמקרה ומנסים להבין מי עומד מאחוריו. רביע, אחיו של סאהר אמר בשיחה עם מעריב: "אני מקווה באמת שחוקרים בכדי שהאמת תתגלה. סאהר היה עמוד התווך בבית, הוא היה הכל בבית, בשנייה אחת נעלם לנו עד הרגע הזה. הבן שלו כל הזמן מדבר עליו, הפנים כנראה שהאבא איננו. הוא כל הזמן מדבר על אבא שלו, מה הוא היה עושה רגעים משותפים ביחד. הילד נולד אחרי 20 שנה של נישואים, שנרצח היה בן שלוש וחצי ארבע".

"זו הייתה אהבה בלתי רגילה. אני וגדעון סער כל הזמן בקשר, הוא כמו אח במשפחה שלנו. כל מי שאהב את סאהר, הוא אהב אותו. גדעון אף פעם לא עזב אותנו, מדברים ונפגשים מעת לעת. בזמן הרצח עצמו הוא היה בקשר עם המשטרה. אנחנו מאמינים ומקווים שהמשטרה תפענח את זה. מה שהכי מקשה עלינו זה שאין קצה חוט. לא נתן להבין מה הכיוון ומי שעשה את זה שישב מאחורי סורג ובריח", הוסיף.

זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)

ח"כ גדעון סער ספד לו גם כן וסיפר: "סאהר היה שליח נאמן לעדה הדרוזית ופטריוט ישראלי מובהק. אדם ערכי, נבון, משכיל וסקרן. סאהר היה לי חבר קרוב ומסור, שותף לדרך הפוליטית והציבורית, איש סוד ואיש ביצוע. על מעט מאוד אנשים יכולתי לסמוך כמו שיכולתי לסמוך עליו. הוא היה יועצי בעת שכיהנתי כשר החינוך וכשר הפנים והיה שותף מלא לעשייה גדולה. הכרתיו בתנועת הליכוד בה נבחר ליו״ר סניף הליכוד בראמה. בדצמבר 2020 היה בין החברים שעזבו איתי את הליכוד והקימו יחד איתי את תקווה חדשה, מטעמה היה גם מועמד לכנסת ה-24".

שרת החינוך לשעבר, ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״סאהר היה אדם מוכשר ומיוחד, עם לב ענק ונתינה אינסופית. הוא היה שותף לעשייה מבורכת ופעל רבות לטיפול באתגרי החברה הערבית בישראל. הפסדנו חבר יקר״.

נציין כי בעבר נעצר חשוד, תושב אחד הכפרים הערביים בצפון בן 30, בחשד למעורבות ברצח אולם בהמשך הוא שוחרר.  מקורבים לאיסמעיל סיפרו כי רקע אפשרי לאירוע הוא שאיסמעיל העביר מסרים לפיהם בכוונתו לעשות שימוש בקשרים שיש לו במשרדי הממשלה כדי להיאבק בארגוני הפשיעה ביישוב. מקורב אליו אמר כי הוא חזר על הדברים לא מעט פעמים והשמיע את זה בפני מספר אנשים. בנוסף, הוא קיבל מסרים מאיימים לאחרונה.

חבר של איסמאעיל מכפר סמוך אמר למעריב: "הוא לא הסתיר את הרצון שלו למגר ולמזער את הפשיעה במגזר הערבי, זה היה המצע שלו בבחירות עם גדעון סער. הוא אמר את זה בכל נאום שלו, זה לא היה סוד. לקשור את זה לרצח עכשיו אני לא יכול. הוא היה אדם מקסים, חכם, פיקח, אדיב, שהיה נאמן לערכים שלו ומאוד היה חשוב לו לבלום את הפשיעה במגזר הערבי".