הפרקליטות הגישה בקשה משלימה ביחס לכתב טענות הזוטא שהגישו עורכי דינו של מיקי גנור, רווית צמח ועמית ניר. כפי שפורסם לראשונה במעריב, אחת הסיבות שגנור דורש לפסול את הודאותיו היא כי הוא נחקר במסגרת תיק 3000 נגד ראש הממשלה נתניהו, ללא אישור של היועץ המשפטי לממשלה.

"הכל כדי להפליל את נתניהו": הטיעונים בתיק 3000 נחשפים
תיק 3000: ההגנה תפרט את הטענות לחקירה ללא אישור נגד נתניהו | פרסום ראשון

במסגרת הבקשה נכתב כי הפרקליטות "סבורה כי לא נפל כל פגם, שכן לא נדרש אישור פורמלי מעין זה בנסיבות העניין וכי ממילא היועמ"ש עודכן מעת לעת". בכתב הבקשה הודגשה כי לא נדרש אישור "פורמלי", מה שמעלה את השאלה האם היה אישור לא פורמלי לחקירת נתניהו בתיק 3000.

הפרקליטות לא כתבה במסגרת הבקשה במפורש כי לא היה אישור לחקירה נגד נתניהו וכי לא התנהלה חקירה נגד נתניהו במסגרת התיק, כפי שנטען עד היום, בין היתר במסגרת הודעה לבג"ץ על ידי היועץ המשפטי לממשלה הקודם, אביחי מנדלבליט.

גורם משפטי מסר למעריב: "הפרקליטות הייתה צריכה להגיד ברחל בתך הקטנה כי לא הייתה חקירה נגד נתניהו בתיק 3000, לא במישרין ולא בעקיפין. בבקשה היה צריך להיכתב כי לא הייתה חקירה נגד נתניהו, ולא להתחיל לחלק בין אישור פורמלי לאישור לא פורמלי. הדברים מעלים חשש כבד כי היה אישור לא פורמלי לחקירות נגד נתניהו בתיק 3000 בניגוד להצהרות המדינה עד כה".

לעמדת הפרקליטות, "דין הטענה להדחות על הסף, שעה שכלל לא מדובר בהליך המתנהל נגד ראש הממשלה". לדברי הפרקליטות "הניסיון המתמשך של גנור לקשור בעניינו את הצורך באישור יועמ"ש לפתיחה בחקירה, נעדר כל אחיזה וביסוס משפטי. בנוסף, גם השלב בו נדרש קיום אישור פורמלי, כשנדרש, נתון במחלוקת".

כך, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט שלא לקיים דיון בשאלת אישורי היועמ"ש לפתיחה בחקירה נגד נתניהו במסגרת משפט הזוטא, בטענה כי זהו אינו ההליך המתאים לכך.

"משמעות בחינת הטענה כעת, במקביל לבחינת שאלת קבילות הודעות גנור תהיה כניסה לקרבי ההליך, בחינת ההודעות עצמן, מועד מסירתן, השתלבותן במארג הראיות הקיים ולמעשה ניהול ההליך במלואו", נכתב בעמדת הפרקליטות. "דיון והכרעה בסוגייה בשלב כה מוקדם בהליך מורכב זה, עשוי למנוע מבית המשפט להיחשף לתמונה בכללותה וגם אם ימצא ממש בטענת גנור יתקשה לאזן בין האינטרסים והשיקולים השונים שיש לשקול על פי דוקטרינת הפסילה הפסיקתית".