בית המשפט המחוזי בלוד הגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד רואן עבד אל חי, תושבת טירה בת 31, סייעת בגן ילדים בהוד השרון, בגין מאות מעשי תקיפה והתעללות בפעוטות. כתב האישום מייחס לרואן עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפה בנסיבות מחמירות.

מכתב האישום שהגישה עו"ד לירון שטרית, עולה כי רואן עבדה כסייעת בפעוטון "הגן של סיגל", אשר ממוקם בהוד השרון. במהלך התקופה שבה עבדה בתינוקייה, עשתה רואן בפעוטות מעשי התעללות ותקיפה, נהגה להכות, לטלטל, למשוך, לצבוט ולהטיח את הפעוטות בחוזקה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים.

הפגנה מתחת לביתה של בעלת המעון בהוד השרון (צילום :אלון חכמון)

לעתים, נהגה רואן להתעלם מפעוטות בין אם קרבו וניגשו אליה ובין אם בכו במשך דקות, תוך שהיא משתמשת בטלפון הסלולארי שלה במשך זמן ממושך או מציירת. לעתים, נהגה רואן להאכיל את הפעוטות באוכל שנפל על הרצפה ואף באחד מהמקרים דחפה בכוח אוכל לפיו של אחד מהפעוטות. במספר הזדמנויות, השאירה פעוטות לבד בחדר במשך דקות ארוכות, כשדלת החדר סגורה והיא עם פעוטות אחרים בחצר.

כתב האישום מגולל מסכת של מעל ל-350 מקרי תקיפה והתעללות בפעוטות. טיב האירועים, ריבוי המעשים והקטינים הנפגעים, תדירותם, גילם הרך של הקטינים והיותה האחראית על צרכיהם, בריאותם ושלומם הפכו את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל הקטינים ששהו בתינוקייה. בבקשת המעצר ציינה עו"ד שטרית "יצוין כי המשיבה התעללה נפשית בכל הפעוטות בתינוקייה. זאת בין אם בעצם ביצוע מעשי ההתעללות והאלימות כלפיהם, ובין בעצם חשיפתם של כל הפעוטות בתינוקייה למעשי אלימות והתעללות."

כאמור, כתב האישום מייחס לרואן עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפה בנסיבות מחמירות.