בצל החשש ממשבר חוקתי, ניצב יורם סופר, המכהן כפרויקטור מטעם המשטרה למאבק בפשיעה בחברה הערבית, מי שעשוי להתמנות למפכ"ל בתום כהונתו של רב-ניצב יעקב שבתאי, סירב הבוקר (חמישי) לענות על השאלה האם יציית לבג"ץ, או לשר לביטחון הלאומי, איתמר בן גביר.

ישנם גורמים הטוענים שההתחמקות של ניצב סופר מהשאלה, ותשובתו כי היא "אינה רלוונטית", התרחשה על מנת לא לפתוח חזית בינו לבין השר לביטחון לאומי, במיוחד לא בתקופה שעתידו במשטרה מצוי על השולחן. נציין כי ניצב סופר הוא המועמד המוביל של השר לכהן כמפכ"ל במקומו של רב-ניצב שבתאי, שבימים אלו עוד פועל על מנת לזכות בהארכת כהונה, למרות החלטתו של השר. ניצב סופר מתחמק מהצהרות פומביות בסוגיות שצפויות להיות בהן מחלוקת בין עמדת השר והוראות החוק. מה גם, שסופר מבין כי בסופו של יום, הוא יצטרך לעמוד במבחן התוצאה, קרי התמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי.

אמש, מפכ"ל המשטרה התייחס כיצד תנהג המשטרה במקרה של משבר חוקתי והעביר מסר חד משעי. לדבריו, "ברצוני להבהיר בצורה ברורה שאינה משתמעת לשני פנים - למשטרה יש רק מצפן אחד והוא החוק והדין תמיד, לפחות כל עוד אני מפקד עליה יכריע הדין! והיא תפעל רק לפיו".

בטקס חילופי מפקדי מג"ב במפקדת החייל בלוד, הוסיף המפכ"ל: "השוטרים שיושבים פה נלחמים יחד כל ימות השבוע בטרור הדמים במגזר הערבי , בזכות מלחמה זו הגענו להישגים לא מבוטלים , כמו תפיסת כספיח לשם חילוט בסכום של למעלה ממיליארד ש״ח, תפיסות אמל״ח וסיכול עשרות חיסולים. בלי כלים טכנולוגיים נמשיך לנהל את המלחמה בעבריינים בעיניים עצומות. התרעתי לפני שנה שאם יילקחו הכלים הטכנולוגיים נתחיל לספור גופות. לכן אני קורא להחזיר ללא דיחויי את הכלים הדרושים למאבק בלתי מתפשר בפשיעה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נאם מיד אחריו והשיב: "המשטרה שלנו היא א-פוליטית. ולפי הדין ועקרונותיה של הדמוקרטיה היא שהעם הולך קלפי ומי שנבחר צריך להכתיב מדיניות ועל פיה כולם צריכים לפעול".