פרסום ראשון: בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגישה עירית ירושלים, וקבע רגע לפני תחילת הלימודים כי יש לאפשר לעיריה לפתוח בית ספר לבנות חרדיות בשכונת קרית היובל בירושלים. פסק הדין דרמטי, במיוחד על רקע הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד כחודשיים והקרבות בין החרדים לחילונים בירושלים. במסגרת העתירה עלו טענות לשינוי צביון השכונה על ידי החרדים.

בהליך שקדם לכך, בבית המשפט המחוזי בירושלים, נקבע כי אין לאפשר את פתיחת בית הספר. על כך כתב השופט יצחק עמית: "פסק דינו של בית משפט קמא מביא לתוצאה קשה – מחד גיסא, לא נמצא פתרון לשנת הלימודים הקרובה עבור הגידול במספר הבנות החרדיות הלומדות בבית הספר בית
יעקב; ומאידך גיסא, המבנה שהעירייה שכרה עלול להישאר ריק או בשימוש חלקי, תוך שהעירייה תמשיך ותשלם עבורו דמי שכירות. אף לא למותר לציין כי לא היה גוף נוסף שהתמודד על הקצאת המבנה לשנה הקרובה".

השופט עמית הוסיף: "המשיבים לא טענו, וממילא לא הניחו שמץ של תשתית עובדתית לכך שהעירייה נוהגת להשתמש בהליך המקוצר (במסגרתו הוקמה המבנה, א"ב) באופן המעורר חשד לשיקולים זרים. למעשה, המשיבים לא הצביעו אפילו על מקרה אחד נוסף שבו נעשה שימוש בהליך המקוצר על ידי העירייה".

בית המשפט העליון קבע כי המשיבים ישלמו לעירייה ולבית יעקב הוצאות בסך 6,000 ש"ח, ובסך הכל 12,000 ש"ח. כאמור, עמדת העיריה כי לא נפל פגם בהליך ההקצאה וכי הצורך הציבורי של האוכלוסיה החרדית בשכונה נדרש לקבל מענה אומצה על ידי בית המשפט העליון. את עיריית ירושלים יצגו עורכי הדין דוד הלפר, עידן שחם ואשר עמרם. את המשיבים ייצגה עורכת הדין בתיה קופמן. את ״התעוררות״ ייצג עו״ד מתן גוטמן

תגובת אדיר שוורץ יו"ר תנועת 'התעוררות' בירושלים: "בהמשך להחלטת בית המשפט העליון בנוגע לסגירת בית הספר ליידי דיוויס והעברתו לחינוך החרדי : "קואליציית ליאון קינג חביליו מתגאה בכך שהיא הצליחה לסגור בית ספר חילוני בעיר, מסמלי החינוך והגאווה של ירושלים. ההחלטה של בית המשפט העליון היא קשה ומורכבת עבור ציבור רחב בעיר - אבל ראש העיר בוחר לחגוג הישגים ולזרות מלח על הפצעים. תנועת התעוררות שעמדה לצד התושבים לאורך שנים של מאבק, תמשיך להיאבק למען כל תושבי ירושלים ולא רק עבור מגזר כזה או אחר".

ד״ר מתן גוטמן שייצג את 'התעוררות' בהליך מסר: "מדובר בהחלטה בעלת השלכות רוחב של בית המשפט העליון על הקצאות מבני ציבור ודרכי ההקצאה למבני חינוך. חרף הליך הקצאה לא תקין שנפסל בבית המשפט המחוזי העדיף בית המשפט העליון להכשיר את ההליך נוכח הטענות של העירייה אודות מצוקת מקומות הלימוד בבית ספר בנות יעקב. נלמד את ההחלטה לעומק ונבחן את הצעדים המשפטיים״.

יו"ר דגל התורה בירושלים ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון לאשר את ההקצאה לבית הספר "בית יעקב" בקרית יובל. זו החלטה נכונה  שתשים קץ לקיפוח של שנים. אני מברך גם את ראש העיר, משה ליאון, על עמידתו האיתנה לצד ההחלטה הצודקת ומאבקה של "דגל התורה" במשך שנים רבות לתיקון העוול. 'דגל התורה' כולה נרגשת ושמחה שהיא זוכה היום לקיים את ההבטחה לאברכים בקרית יובל, להעמיד מבנה ל'בית יעקב' בתוך השכונה".

את החינוך העצמאי בית יעקב ייצגו עורכי הדין יאיר עשהאל ויוסי חסיד ממשרד ש.פרידמן אברמזון.

עורכי הדין יאיר עשהאל ויוסי חסיד ממשרד ש.פרידמן אברמזון, אשר ייצגו  את רשת החינוך העצמאי, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על כך שבית המשפט העליון קיבל את ערעור החינוך העצמאי והכיר בכך שזכותם של תלמידי ותלמידות בתי הספר של רשת החינוך העצמאי ללמוד במבנה ראוי ומתאים הינה חלק מזכותם לחינוך״.