תושב מחנה הפליטים שועפאט נעצר השבוע בחשד שהסליק חומרים החשודים כסמים מסוגים שונים ובכמות שלא לצריכה עצמית ברחבי ביתו. בדיון הארכת מעצרו של החשוד, עורך דינו טען כי החשוד נחבל והשוטרים הטביעו לו חותמת של מגן דוד מתחת לעינו. היום (שבת) המשטרה הגיבה לטענות, ומסרה כי הסיבה לסימן המשולש על פני העצור היא בעקבות נעל של שוטר. בתגובה, עורך הדין של החשוד הפריך את טענתם. 

עורך דינו של החשוד טען בבית המשפט כי במהלך המעצר, גרמו השוטרים נזק של ממש לחשוד ועינו אותו. במשטרה הסבירו כי במהלך חיפוש על פי צו בבית החשוד במחנה הפליטים שועפט, נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות גדולה שלא לצריכה עצמית. בשלב מסויים, לפי טענת המשטרה, החל החשוד להשתולל, תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו תוך שנדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו שבוצע כחוק.  בשל התנגדותו האלימה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר על פי סמכות עד שהליך המעצר הושלם. 

חבלת העצור בשועפט (צילום: דוברות המשטרה)
חבלת העצור בשועפט (צילום: דוברות המשטרה)

עוד הוסיפו במשטרה כי "על פניו של החשוד נראית חבלה שדומה למשולש ומקורו ככל הנראה בפריט לבוש של אחד השוטרים". במסגרת החקירה, הוארך מעצרו של החשוד על ידי בית המשפט עד לתאריך 20.8, ופרטי המקרה הועברו באופן מיידי לידי המחלקה לחקירת שוטרים לבחינתם.

הנעל של השוטר שעל פי המשטרה גרמה לחבלה בפני העצור בשועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
הנעל של השוטר שעל פי המשטרה גרמה לחבלה בפני העצור בשועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

עורך הדין אכרם אבו לבדה, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, טען בתגובה: "מדובר במקרה חמור של אלימות שוטרים. 16 שוטרים הגיעו לביתו של החשוד, ובאופן תמוה כל מצלמות הגוף של השוטרים לא פעלו ולמשטרה אין הסבר לכך. עיניו של החשוד כוסו והוא הוכה בצורה ברוטאלית. גרסת המשטרה, שלא הועלתה בדיון אלא רק לאחר הפרסום, מעלה שאלות ותהיות רבות. אנו מצפים שמח"ש תקיים חקירה מקיפה ויסודית כדי לחקור את המקרה החמור".