בית המשפט השלום בירושלים החליט היום (ראשון) לשחרר את העצור הפלסטיני שבסוף השבוע הוטבע על פניו מגן דוד "נוכח מחדלי המשטרה".

השופטת עדי בר טל: "מצופה היה מהיחידה החוקרת אשר מחזיקה כבר ארבעה ימים את שני העצורים בתחנת המשטרה, כאשר הם נאלצו לישון ביחידה המשטרה משך כל אותה תקופה, כי תזרז את החקירה בעניינים ותפעל מהר ככל האפשר לביצוע הפעולות הנדרשות. בפועל, הדבר לא בוצע וגם פעולות בנות שיבוש אשר ניתן היה לבצע אותן, לא בוצעו".

לא להאמין: הדרך היצירתית בה נעשה ניסיון להבריח סמים לישראל
הפרות סדר בכלא רימונים: הסוהרים החלו בפיזורן תוך שימוש בגז

עו"ד דני בר דוד, סגן מנהל מחלקת מעצרים בסניגוריה הציבורית מחוז ירושלים הגיב להחלטה: "הסניגוריה הציבורית מברכת על החלטת השחרור, במסגרתה ניתן משקל מכריע לאלימות החריגה שליוותה את המעצר, ולעובדה שזכויות העצורים נפגעו גם לאחר האירוע, בכך שבניגוד להחלטת בית המשפט, העצור שנחבל לא נבדק על ידי רופא, ולכך שעד אתמול הולן בתחנת המשטרה ולא במתקן מעצר מסודר. יש להדגיש שפעולות החקירה אשר לשם ביצוען הוארך המעצר, לא בוצעו. הסניגוריה הציבורית תמשיך ללוות את התיק עד למיצוי בדיקת מח"ש".

כזכור, תושב מחנה הפליטים שועפאט נעצר בשבוע שעבר בחשד שהסליק חומרים החשודים כסמים מסוגים שונים ובכמות שלא לצריכה עצמית ברחבי ביתו. בדיון הארכת מעצרו של החשוד, עורך דינו טען כי החשוד נחבל והשוטרים הטביעו לו חותמת של מגן דוד מתחת לעינו. אמש המשטרה הגיבה לטענות, ומסרה כי הסיבה לסימן המשולש על פני העצור היא בעקבות נעל של שוטר. בתגובה, עורך הדין של החשוד הפריך את טענתם. 

עורך דינו של החשוד טען בבית המשפט כי במהלך המעצר, גרמו השוטרים נזק של ממש לחשוד ועינו אותו. במשטרה הסבירו כי במהלך חיפוש על פי צו בבית החשוד במחנה הפליטים שועפאט, נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות גדולה שלא לצריכה עצמית. בשלב מסוים, לפי טענת המשטרה, החל החשוד להשתולל, תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו תוך שנדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו שבוצע כחוק.  בשל התנגדותו האלימה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר על פי סמכות עד שהליך המעצר הושלם.