מיטל, אמא לשני ילדים, הייתה עגונה במשך שש שנים, לאחר שבעלה ברח מהארץ וסירב לתת לה גט. צוות "מבוי סתום", המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות, ליווה אותה לאורך הדרך וייצג אותה במאבקה לגט בבית הדין הרבני. עם הזמן, מיטל הפכה לאחת הנשים המובילות בארגון לשינוי השיח והמודעות לנושא סרבנות הגט. היא הגיעה לדיונים בכנסת ישראל וחשפה את סיפורה, לראשונה בפנים גלויות, בפסח האחרון בשבועון "לאישה". לטענת "מבוי סתום", למרות שלאורך השנים בית הדין ידע איפה נמצא הבעל, לא נעשו שום ניסיונות להביאו לארץ או לכפות על הבעל לתת גט. רק בפברואר האחרון, אחרי כמעט שש שנים בהן מיטל נותרה עגונה ולאחר הפרסום התקשורתי של סיפורה, ניתן חיוב גט בדיון שהתקיים בבית הדין הרבני בחיפה.

ב"מבוי סתום" טוענים כי המאבק המשפטי והציבורי שהוביל עבורה ארגון "מבוי סתום", לצד החשיפה התקשורתית, הובילו ללחץ על בתי הדין הרבניים ואגף העגונות לדרוש גט מהבעל ולהביאו באמצעות שליח. הבוקר (שלישי), כאמור, ניתן הגט.

מיטל אביטל: "היו רגעים שהייתי על סף ייאוש. הדיונים הבלתי פוסקים, שבהם התחלפו דיינים, וביקשו ממני לשחזר זוגיות רעילה, פעם אחר פעם, גרמו לי לחשוב שאני בסרט רע. אני שמחה שבחרתי לצאת עם הסיפור שלי ולדבר על מנת להעלות מודעות לתופעה הבזויה הזו, בה אישה כלואה במערכת יחסים שהיא אינה מעוניינת בה. אמשיך לפעול בתוך הארגון למען מסורבות גט אחרות עד שהמחוקקים יתעוררו ויחליטו להוביל שינוי אמיתי בבתי הדין הרבניים ובכל הנוגע לנישואין במדינת ישראל".

עו"ד אורית להב מנכ"לית מבוי סתום: "בכל דיון ודיון ראינו כמה מיטל נאבקת. למרות שהיה לה קשה, היא התמודדה כמו לביאה אמיתית. הבחירה שלה לומר את אשר על ליבה בפורומים ציבוריים ותקשורתיים, נתנה כוח רב למסורבות גט רבות ברחבי הארץ, והובילה לשינוי השיח כלפי סרבנות גט. ההבנה שמדובר באישה חילונית, נורמטיבית, הייטקיסטית, שונה מהדימוי הציבורי של אישה "עגונה" סייעה לציבור להבין שסרבנות גט יכולה לקרות לכל אחת, ושעד שלא ייעשה שינוי מהותי בדין הישראלי נשים ישלמו מחירים כבדים עבור החופש שלהן. הארגון פועל ללא לאות בכדי להביא לשחרורן של מאות ואלפי נשים בארץ ובעולם מהכלא בו הן מצויות. לכל אישה יש סיפור לספר ואנחנו נדאג שקולה ישמע".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "הטענות של מבוי סתום מובאות על ידי צד אחד מתוך שניים בתיק סבוך -  באופן מגמתי וחלקי החוטא לאמת, זאת באמצעות סילוף עובדות ודיסאינפורמציה מוחלטת.  הנהלת בתי הדין ואגף העגונות משקיעים מאמצים רבים בהתרת עגונות בהצלחה רבה עם קרוב למאתיים מקרים הבאים על פתרונם בשנה. הנהלת בתי הדין היא זאת שפעלה להשגת הגט מהבעל ולא ארגון מבוי סתום המתהדר במעשים ובפעולות שחלקו בהם היה זעום ושולי".