סנגוריו של מיקי גנור, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, הגיבו לעמדת הפרקליטות שנחשפה בשבוע שעבר במעריב ביחס למשפט הזוטא, בו הם מבקשים לפסול את הודאותיו והודעותיו של גנור אותן הוא מסר במשטרה. 

"הייתה חקירה נגד נתניהו ללא אישור יועמ"ש" | דרמה בתיק 3000
הפרקליטות: לא נדרש אישור פורמלי לחקירות נגד נתניהו | פרסום ראשון

"לפני בית המשפט הנכבד צפוי להתנהל משפט זוטא חריג בשל הסיטואציה החריגה והנדירה שבה הושג, הופר ובוטל הסכם עד המדינה, ובשל בקשת המאשימה להתבסס במשפט הפלילי על הודאות הנאשם שנמסרו מכוח ההסכם", כתבו עורכי הדין. לטענת צמח וניר, בניגוד לעמדת הפרקליטות, יש לדון במסגרת משפט הזוטא בשאלת פסילת הראיות לפי הדוקטרינה שהתגבשה בפסיקה, ולא רק לפי פקודת הראיות.

במסגרת תגובתם, הבהירו הסנגורים כי יזמנו את היועץ המשפטי לממשלה הקודם, אביחי מנדלבליט, לתת עדות בנוגע לחקירותיו של גנור נגד נתניהו: "בגדרו של הליך זה בכוונת ההגנה לזמן את עו"ד אביחי מנדלבליט ולבחון אם הוא אישר את פעולות החקירה שבהן נדרש הנאשם למסור מידע ולהפליל את ראש הממשלה ואת סביבתו כתנאי לחתימת הסכם עד המדינה עימו, בין באישור "פורמלי" ובין באישור "לא פורמלי"" .

בנוגע לטענת הפרקליטות כי יש לדחות את הטענות בנוגע לחקירות נגד נתניהו ללא אישור מכיוון שההליך הפלילי אינו נגד נתניהו, כתבו הסנגורים: "די בכך שבוצעה חקירה נגד ראש ממשלה והתקיים קשר סיבתי בין זה לבין תוצרי חקירותיו של הנאשם אותם המאשימה מבקשת להגיש. עוד נזכיר, כי אותה מאשימה מבקשת להגיש את כלל הודעות הנאשם והודאותיו, לרבות אותן הודאות שבהן התבקש הנאשם להפליל את ראש הממשלה וסביבתו, ואף התיימר לעשות כן".

הסנגורים הוסיפו: "הוראת החוק לא נועדה להגן על ראש הממשלה אלא על אינטרס ציבורי רחב שחורג מעניינו הפרטי של ראש ממשלה פלוני או אלמוני. מדובר אפוא בהוראת חוק יסוד שבבסיסה קיים עיקרון שאין להפריז בחשיבותו... ניסיונה של המאשימה להפוך את הוראת חוק היסוד לעניינו הפרטי של מר בנימין נתניהו מעלה תהיות רבות. מדובר בעניין על-חוקתי שיש בו אינטרס ציבורי רב".

לטענתם של צמח וניר, "בנסיבות המיוחדות דנן אין כל טעם ואף לא היגיון לדחות את ההכרעה בדוקטרינת הפסילה הפסיקתית לשלב מאוחר יותר בהליך. יתר על כן, רק לאחר שבית המשפט הנכבד ייחשף לכלל הראיות במשפט הזוטא הוא יוכל לקבל החלטה מושכלת אם יש בידיו די והותר נתונים כדי להכריע בטענות מכוח דוקטרינת הפסילה הפסיקתית אם לאו".

משפט הזוטא צפוי להתחיל בתאריך 07.09, בעוד כשבועיים וחצי, אך עד כה הפרקליטות לא עדכנה מי יהיה העד שיתייצב לפתיחת משפט הזוטא. השופטת טלי חיימוביץ הורתה לפרקליטות להודיע עד מחר מי יהיה אותו העד שבאמצעותו ייפתחו הדיונים על פסילת הודאותיו של גנור.