רצח מנכ"ל עיריית טירה שלשום והמועמד למועצת כפר יאסיף אמש גרר תגובות רבות. ביישובים הערבים עצמם נשמע זעם רב על רשוויות המדינה. "מפקירים את דמינו", אמר אחד התושבים בטירה, "אין לזה סוף".

"ארגוני הפשע הם הריבון פה": כך הפכו נציגי הציבור במגזר הערבי ליעדים לפגיעה
המועמד לראשות המועצה שנרצח באבו סנאן כתב: "מעשי האלימות חצו כל גבול"

ראש מועצת כוכב יאיר וצור יגאל יובל ארד, המכהן כיו"ר אשכול רשויות באזור השרון, שלח מכתב תמיכה במשפחתו של מנכ"ל עיריית טירה, בראש העירייה המכהן עו"ד מאמון עבד אל חי ולתושבי טירה כולה. "אני קורא לממשלה להתעורר ולפעול עכשיו. רצח של מנכ"ל עירייה הוא פגיעה קשה בסמלי שלטון, כקריאת תיגר על המדינה ועל מוסדותיה, ולכן אסור לוותר במקרה הזה עד לתפיסתם של הרוצחים ומיצוי הדין עמם".

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף, כינס את ראשי הרשויות הדרוזיות לדיון דחוף בכפר יאסיף. בנוסף, קרא אמש טאריף לכינוס חירום של הממשלה. "זה פשע נתעב ומעשה טרור שחצה את כל הקווים האדומים והשחורים, וגבה את חייהם של ארבעה אזרחים. זו שעת חירום לאומית. כפי שהקבינט מתכנס בעקבות מעשי טרור ומורה על צעדי תגובה, כך יש לעשות הערב. הממשלה צריכה להתכנס מיד ולהציג לציבור תוכנית חירום לביצוע מיידי", ציין טאריף.

בכיר במועצת כפר יאסיף וקרוב משפחה של שלושה מהנרצחים הוסיף: "עכשיו מפנים את הגופות עם האמבולנסים. כוחות המשטרה הגיעו והביאו כמה שוטרים כי כל הכפר הגיע לזירת הרצח שהייתה מחוץ לכפר - במטעי הזיתים שנמצאים צפונית לכפר. כולנו עומדים בהלם ולא יודעים מה להגיד. עם כל גל הרציחות הקשה, העדה הדרוזית באבו סנאן לא חוותה אף פעם רצח. זה מוזר וזה הקפיץ את כולם. זה בא בהפתעה. אין לי שום הסבר".

רג'אזי סעב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
רג'אזי סעב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"שלושת הנרצחים - אחד מהם מירכא. הם אנשים שעבדו והתפרנסו בכבוד. אין להם בעיות עם אף אחד. באו והפתיעו אותם מתוך בקתה במטע הזיתים. הם קרובי משפחה שלי. שלושת הנרצחים מאבו סנאן הם משפחה שלי. חגים ואירועים ביחד. בני דודים. זה הלם. ראיתי את הגופות. אי אפשר לתאר את הגועל של האנשים שמסוגלים לעשות דבר כזה. אנחנו אובדי עצות עם פתרונות לתופעה הזו", אמר. 

תושב הכפר סיפר למעריב כי "אנחנו מפחדים, לא יודעים מאיפה בן אדם יכול לחטוף. גם אנשים חפים מפשע יכולים לחטוף כדור בימינו". הוא התייחס גם למתחים שקיימים בכפר, ובו חי רוב מוסלמי לצד אוכלוסייה דרוזית ונוצרית. "כל הנרצחים הערב היו דרוזים", לבסוף סיכם: "נקווה לטוב ושנעבור את הבחירות בשלום".