פרקליטות מחוז מרכז החליטה לחשוף את הדברים שהובילו לסגירת תיק החקירה נגד בעלת הרכב שנחשדה תחילה בביצוע תאונת פגע וברח בחודש מאי האחרון, במסגרתה נהרג רפאל אדנה ז"ל, שהיה בן ארבע במותו. במסמך שפרסמה הפרקליטות, הסבירה גם מדוע אמה של בעלת הרכב לא תואשם בהריגה אלא בהפקרה בלבד.

"למה במקרים של אתיופים לא עובדת המצלמה?": אביו של רפאל אדנה ז"ל דורש תשובות 

הפרקליטות חשפה הבוקר לציבור את הנסיבות שהובילו להחלטה שלא להעמיד לדין את מי שנחשדה תחילה במעורבות בתאונת פגע וברח שבה מצא את מותו הקטין אדנה. בפרקליטות מסבירים כי בתה של הנהגת, שהרכב רשום על שמה, ומשפחת המנוח מבקשים נגדה כתב אישום בטענה שהיא הפקירה את בנם והיא זו שפגעה בו בתאונה, טוענת את הנסיבות ואת הממצאים שעלו מחקירת המשטרה לרבות איכונים טלפונים, מצלמות ממקום התאונה, פיענוח אמצעים טכנולוגיים, וראיות נוספות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בפרקליטות דוחים את הטענה לפיה הרכב שגרם לתאונה בעצם נלקח למוסך וטוענים כי הרכב נתפס על ידי המשטרה בביתה של החשודה עם ציוני הנזק שנגרמו בתאונה. עוד מסבירים בפרקליטות מדוע לא יוגש כתב אישום נגד האם בגין הריגה, ומציינים כי בוחני התנועה קבעו שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, כלומר שלא הייתה לנהגת אפשרות להימנע מהתאונה. "הבוחנים קבעו בהתאם לגרסת הסבא (של הקטין) שהילד היה על הכביש פחות מחצי שנייה לפני שפגעה בו החשודה עם רכבה".

לפי הפרקליטות, "התאונה לא התרחשה במעבר חצייה אלא בכביש בו אי תנועה עם צמחייה, וכן נמצא כי הנהגת נהגה במהירות המותרת בחוק, כ-55 קמ"ש, ולמעשה אין לה אחריות לקרות התאונה אלא בהפקרת הקטין". בפרקליטות הוסיפו כי ההודעה על סגירת התיק כפי שנשלח לאם המנוח היא בעניינה של בתה של החשודה, שעל שמה, כאמור, מופיע הרכב וזו הודעה אוטומטית שנשלחה לאחר סגירת תיק במערכת.

ההודעה נשלחה לאחר שנעשתה פגישה במשרדי הפרקליטות והובהר למשפחת המנוח כי התיק נגד בעלת הרכב, עתידו להיסגר. כלומר, ניתנה הודעה למשפחה עוד לפני סגירת התיק. כאמור, תיק החקירה נגד האם, שנהגה באותה עת ברכב - לא נסגר. בפרקליטות מציינים כי בזמן התאונה האם היא שנהגה לבדה ברכב, הרשום על שם בתה, ולכן מיד לאחר התאונה כשנתפס הרכב, נחקרה הבת כחשודה, וזו עוד בטרם נאספו הממצאים ששללו חשד זה ותאמו את הכחשתה של החשודה על חלקה בתאונה לכאורה, כמו גם עדות של חברתה שסיפרה כי היא יצאה מביתה מיד עם היוודא דבר התאונה.