הבוקר (רביעי) פורסם כי יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ביקש מבית המשפט להרחיקו מ-400 פעילים נגד הרפורמה במערכת המשפט, זאת מאחר והם "רודפים" אותו לדבריו, גם בחופשות בארץ ובעולם. בנוסף ביקש לסגור קבוצות וואטסאפ המעודדות מעקב אחריו. בראיון לאראל סג"ל ברדיו 103fm התייחס רוטמן לדברים.

"בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטי": אכזבה לרוטמן - ביה"מ דחה את דרישתו נגד מפגיני המחאה
"חשש ממשי לפגיעה": יאיר נתניהו דורש צו הרחקה מפעילי מחאה

"בית המשפט לא דחה את העתירה אלא קבע דיון במעמד הצדדים ביום ראשון", תיאר. "השופט אמר שהדבר מתאים יותר לתביעה אזרחית רגילה. מדובר בקבוצות וואטסאפ שכל מטרתן היא להתחקות ולהעלות תמונות שלי, של משפחתי ושל ילדיי הקטנים. הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל יש חוק במדינת ישראל. יש חוק שקובע שלבלוש אחרי אדם זו עבירה פלילית. מי שרוצה להפגין אפשר, הכל בסדר, לגיטימי, חוקי ודמוקרטי, אך לא להתחקות אחר בן אדם, לרדוף אחריו ולהציק לו כאשר המטרה היא 'לא ניתן לו ליהנות מאף אטרקציה'. אלה לא מילים שלי". 


בהמשך, הוסיף: "להגיד 'בואו נחרב לו את החופשה', מעקבים צמודים, אלו עבירות פליליות. אנשים שרוצים להגיד מחמאות, מתנצלים שבע פעמים על הפגיעה בפרטיות, ואנשים שרוצים להפריע ולחבל אומרים שהם לא רוצים להביע עמדה. ללכת אחרי אדם, לדווח לכל מקום לאן הוא הולך, זו עבירה פלילית. החלטתי להפסיק לשתוק, קורא לכל חבריי להפסיק לשתוק ולהגיש תביעות, כולל תביעות אישיות. מי שעומד פה למשפט זו חבורה חסרת אחריות וחסרת מוסר. במדינה דמוקרטית הזכות להפגין מקודשת, אין זכות לאף אחד לעבור על החוק". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm