השב"כ צפוי לצאת מחקירת החיסול המרובע אמש באבו סנאן ככל שהאירוע הולך ומתבהר על רקע פלילי בלבד ללא קשר לבחירות לרשויות המקומיות, כך מסתמן הערב (רביעי). מנגד, שירות הביטחון הכללי ממלא תפקיד דומיננטי מאוד בחקירת רצח מנכ"ל עיריית טירה מתוקף חוק השב"כ.

אימה באבו סנאן לאחר הטבח: "כולנו בהלם, אנחנו אובדי עצות"
האלימות בחברה הערבית משתוללת ובמגזר זועמים: "אנחנו חלק מהמדינה, איפה המשילות?"

חקירת הטבח באבו סנאן מנוהלת על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף המשטרה, וההערכה שעולה לאחר פחות מיממה כי מקורו של הרצח הוא סכסוכים פתוחים בין ארגוני הפשיעה במגזר. עוד עולה חשד כי היעד לחיסול הוא דווקא תושב ירכא, קרוב משפחתם של שלושת הקורבנות הנוספים, תושבי אבו סנאן. היעד היה מקורב למשפחת אבו נימר, אשר מצויה בסכסוכים פתוחים במגזר.

מוקדם יותר היום הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יגיש בקשה לעלות בישיבת ממשלה הקרובה הצעת מחליטים לערב את שב"כ בסיוע למשטרה במאבק בפשיעה הלאומנית ובארגוני הפשע, על ידי יחידה ייעודית שתוקם בשירות הביטחון הכללי ועל ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים. בנוסף הציע בן גביר לעשות מיפוי על כל האיומים על המועמדים בבחירות המוניציפליות, וכן הוא מתכוון לדרוש להתיר את השימוש במעצרים מנהליים גם באירועים פליליים - מה שנחסם בעבר על ידי היועמ"שית. 

"זהו מצב חירום שמחייב הפעלת כל הכלים, בראשם התערבות מלאה של שירות הביטחון הכללי במלחמה בארגוני הפשיעה הגדולים, יחד עם מעצרים מנהליים לראשי הארגונים הללו. למרות ההתנגדויות הנוכחיות לדרישתי. אני רק מקווה שבקשותיי אלו ייענו מוקדם, ולא יהיה צורך בעוד דם שיישפך כדי שיבינו שאין מוצא מלבד הדרכים שהצעתי", אמר.

בחיסול המרובע אמש במטע הזיתים שבכפר בגליל נרצחו ראזי סעב בן ה-53, המתמודד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות. לצידו, נרצחו: זהר אל דין סעב בן ה-45 ואמיר סעב בן ה-28. הנרצח הרביעי הוא סלמאן חלבי בן 66 מכפר ירכא.

הלוויית מנכ''ל עיריית טירה (צילום: חאפז מנסור)
הלוויית מנכ''ל עיריית טירה (צילום: חאפז מנסור)

בשעות הצהריים הובא למנוחות מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, בליווי אלפי בני אדם, שרבים מהם הניפו דגלים שחורים וקראו קריאות שבר בעקבות מותו. לאחר ההלוויה נערכה הפגנה מול תחנת המשטרה בטירה, לצד שביתה כללית שהוכרזה בעיר. באירוע המדובר, שהתרחש שלשום בערב, נורו שלושה תושבי טירה, בהם מנכ"ל העירייה כאמור, כאשר לצדו שהה גם חבר המועצה המקומית.

שלושת הנפגעים הגיעו אל תחנת המשטרה המקומית, ומשם פונו אל המרכז הרפואי בעיר, כאשר מצבו של אלרמאן קשוע היה אנוש. זמן קצר לאחר הגעתו אל בית החולים נקבע מותו.