דיון החירום שהתקיים היום (רביעי) בנושא האלימות בחברה הערבית עלה לטונים צורמים, במהלך עימות בין יו"ר ועד הרשויות הערביות הטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הממשלה לא עושה מספיק" כדי למגר את התופעה. כך על פי דיווח בחדשות 13.

החיסול באבו סנאן: "לא על בחירות וגם לא משפחות פשע"
"רק אללה יחליט מתי אמות": מי מנסה לפגוע בראש העיר רהט ומדוע?

לאחר שהודה כי ייתכן שהאלימות מחמירה בשל פעילות ארגוני הפשיעה, התפרץ נתניהו וצעק: "יכול להיות? אתה יודע שזה ארגוני פשיעה. אני לא יכול לטפל בזה עם ההכחשות שלך".

בתום ישיבה שנמשכה כשלוש שעות, החליטה הערב ועדת המשנה ברשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי שב"כ יורשה להתערב במאמצים למיגור הפשיעה בחברה הערבית, ולסייע למשטרה בפעילותה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש בישיבה לקדם חקיקה שתאפשר ביצוע מעצרים מנהליים על רקע פלילי, וכן לאסוף מידע על ניסיונות שיבוש פליליים של הבחירות המקומיות, בדגש על מועמדים מאוימים. לדבריו "כל מקרה יטופל ויימצא פיתרון נקודתי". 

בנוסף, דנו בוועדה בתקציבים לרשויות המקומיות. משרד האוצר אימץ את הצעת השר עמיחי שיקלי, לפיה יהיה "רמזור": רשויות ירוקות שבהן מעורבות גורמי פשיעה בפעילות המוניציפלית היא נמוכה יקבלו מיידית את התקציב. ברשויות הצהובות ייאלצו לעמוד במספר תנאים בטרם יקבלו את התקציב, וברשויות האדומות ייאלצו לחכות במסגרת תהליך ממושך יותר.

החלטה נוספת שהתקבלה תאפשר שימוש בתוכנת הרוגלה "פגסוס", בטרם יתקבלו מסקנות ועדת פגסוס שבוחנת את השימוש באמצעי הטכנולוגי.