רבים זעמו על האירועים האלימים האחרונים במהלך ההפגנות בתל אביב, בין היתר אירוע דקירת השוטר בהפגנת המחאה על התנהלות הפרקליטות בחקירת מותו של רפאל אדנה, במהלכה שוטר נדקר בכתפו על ידי מפגין. כזכור, החשוד בדקירה נמלט מהמקום והמשטרה מנהלת אחריו מצוד.

חמישה שוטרים ומפגין נפצעו בעימותים; שוטר נדקר ופונה לביה"ח; הצירים נפתחו

קצין בכיר במשטרה, שנמצא בין הזועמים על האירועים האלימים, סיפר ל"מעריב על אירוע הדקירה: "השוטר לא היה פנים אל פנים מול הדוקר. החשוד ככל הנראה בא בריצה לקראת השוטר, דקר וברח. אנחנו נגיע אליו במוקדם או במאוחר. זה חשוד שדקר שוטר על מדים ונהפוך כל אבן כדי להביא את העבריין ולמצות איתו את הדין".

הוא המשיך: "היו מספיקים שני סנטימטרים למעלה - והיינו על במות ההספדים היום בגלל שהוא לבש מדים ובגלל שהוא איש משטרה, לא היתה התגרות או עימות לפני. כולם ראו את קצין המשטרה שזרוק על הרצפה בגלל אבן שפגעה בראשו. ממ"ר ירקון חטף אבן משתלבת ביד, זה לא סתם, זה קצין בדרגת תנ"צ וזה חלף מעל לראשו ממש בסנטימטר. יש לנו שישה שוטרים פצועים וזה כבר אירוע חמור למדי".

שוטר שנפצע בהפגנת ''צדק לרפאל'' (צילום: דוברות המשטרה)
שוטר שנפצע בהפגנת ''צדק לרפאל'' (צילום: דוברות המשטרה)

הוא הוסיף כי "המפגינים הגיעו עם שנאה בעיניים כלפי המשטרה וראו את זה בכל מקום שהם נגעו בו. ההתנהגות של המפגינים בכל שלבי המחאה נגד הרפורמה המשפטית הייתה של פורעי חוק שהגיעו להתעמת עם המשטרה. הם ירדו וחסמו את איילון בבריונות והמשטרה הכילה את האירוע, אבל זה כנראה לא הספיק להם. לא מדובר בהפגנות רגילות, ממש לא. הם חצו כל קו אפשרי וזה אירוע מכונן. אני לא זוכר אירוע כזה ששוטר נדקר רק בגלל שהוא שוטר".

הפגנת ''צדק לרפאל'' בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת ''צדק לרפאל'' בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, דובר המשטרה הגיב לאירוע דקירת השוטר גם כן ואמר כי ״משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מידי יום קיום מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק וללא הפרות סדר, ופגיעה בשוטרים ותשתיות. אמש נחצה קו אדום, כשאחד המפגינים דקר שוטר בעת שזה היה חלק מכוח המשטרה ששמר על הסדר הציבורי בזמן המחאה. השוטר נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. מפקד מחוז ת״א ביקר אמש את השוטר הפצוע ושמע ממנו על שאירע בזמן התקיפה. מדובר באירוע חמור שיש לגנות אותו ולהתריע מפני עלייה נוספת שעלולה להגיע במדרג האלימות כנגד לובשי מדים וסמלי שלטון. המצוד אחר הדוקר נמשך כמו כן נמשכת החקירה בחשד לתקיפה ופציעת שוטרים נוספים שנפצעו בזמן ששמרו על הסדר הציבורי אמש בהפגנה בתל אביב״.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש לעימותים הקשים בהפגנה ואמר: "הפגנות הן זכות מקודשת במדינה דמוקרטית אבל לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות. דקירה של שוטר היא חציית קו אדום. אני שולח איחולי החלמה מהירה, וקורא לכל אזרחי ישראל לכבד את החוק ואת אנשי כוחות הביטחון".