למרות התנגדותה הפומבית של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, להעלות לאישור בישיבת הממשלה את ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא פגסוס, השימוש בתוכנות ריגול, שר המשפטים יריב לוין הודיע כי הוא מתכוון לעשות זאת ביום ראשון הקרוב. חבר הכנסת ניצב בדימוס יואב סגלוביץ, ראש אגף החקירות במשטרה וסגן השר לביטחון פנים לשעבר, שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און ברדיו 103FM והביע את עמדתו בנושא.

ההתנגדות היועמ"שית לסמכויות ועדת פגסוס: "רוצה להגן על הפרקליטות"
היועמ"שית ללוין: "ועדת פגסוס – חשש לשיבוש מהלכי משפט בתיקי נתניהו"

תחילה אמר סגלוביץ': "מאחר והייתי באותו מקום, אני אתן תמונת על. שימוש ביכולות משטרתיות לתקשורת נתונים זה הכרח, ולעולם עולם המשפט מפגר אל מול הטכנולוגיה. היה בזמנו תחקיר של 'כלכליסט', דיבר על דברים אחרים בתחילת הדרך, שעוקבים אחרי אנשים בלי צווים, תיקים, מנכ"לים, הדבר הזה הוכח כלא נכון. לאחר מכן הקים היועמ"ש ועדה, ועדת מררי, היו בה המומחים הכי גדולים בתחום. המסקנות, לפחות בדיון שהייתי, הן שמעולם לא נעשה שימוש בדבר הזה בלי צווי בית המשפט, ונשאלה השאלה האם הייתה בחלק מהמקומות זליגה של חומרים שלא הייתה צריכה להיות".

"אני מתנגד להקמת ועדת החקירה ווועדת הבדיקה", הדגיש, והוסיף: "בעקבות העניין הזה, או הפרסומים וגם בעקבות דו"ח מררי, מבקר המדינה התחיל בבדיקה שלו לפני לדעתי משהו כמו כמעט שנה. אמרתי גם בוועדת חוקה, חוק ומשפט, אמרתי 'תמתינו למסקנות של המבקר'. שיש דו"ח מבקר ויש חומרים יאלצו להשתמש בחומרים שהמבקר אסף. פה צריך להיכנס לקטע הפוליטי, הרי בתוך האירוע הזה אף אחד לא מסתיר או לפחות גם בוועדה שהייתי בה אף אחד לא הסתיר את האוריינטציה שאומרת על תיקי נתניהו. העסק הזה מלכתחילה מתנהל בצורה פוליטית לחלוטין".

באשר להתנגדות היועמ"שית בנושא, סגלוביץ' הבהיר: "לא רק היא מתנגדת, הרבה גופים מתנגדים לעניין הזה כי זה סיפור פוליטי, לא משפטי ולא שמירה על זכויות האזרח. אנחנו נמצאים במדינה מטורללת, ראש הממשלה עשה אתמול דיון, כולם דוחפים שהפתרון האולטימטיבי להכניס את שב"כ בכל הכוח. במקביל, יריב לוין יביא הצעה לעשות וועדת חקירה על שימוש באמצעים, ומציאות החיים היא שהכול יכובה, את מה שכבר עושים כבר לא יעשו. לא היה פה מעבר על החוק, נקודה".

מבקר המדינה על פרשת פגסוס ו-NSO. צילום: ללא קרדיט

לדבריו, "יש מבקר מדינה, כמה ועדות אתה רוצה לעשות על משהו שאתה יודע שמה שמוביל את הסיפור הזה הוא פוליטי? כל תיק חקירה מתנהל, מי שמצא את אותו ליקוי שבעקבותיו הפרקליטות החליטה להוציא או להגיד לבית המשפט שהיא מוציאה ראיה מהסיפור זה הפרקליטות. אי אפשר לחיות באווירה של קונספירציה. אם רוצים להיות במצב שלא מאמינים לאף אחד ורק מאמינים לספינים, אנחנו נמצאים במדינה אחרת. אני עדיין סומך ומאמין שבעיקרון במערכות השלטוניות יש אנשים שעושים עבודתם נאמנה, אבל להגיד את הדבר הזה בצורה הגורפת הזו ולהקים ועדה שהנרטיב בסוף זה תיקי נתניהו?".

"במתק שפתיים מדברים על זכויות האזרח. האמצעים של שירות הביטחון הכללי הם חשופים יותר מאשר משטרה שמנהלת תיקים בבית משפט? יש פה פשוט טשטוש. ממליץ שימתינו לבדיקת המבקר, זה השכל הישר אומר", סיכם.