אסף וסיד, זוג הומואים בתל אביב הותקף אמש (חמישי) בגז פלפל ע״י חבורת נערים ששאלו אודות נטייתם המינית. בעקבות המקרה, השניים הגישו תלונה במשטרה.

אסף רוזנברג שהותקף סיפר: ״בן הזוג שלי ואני חיכינו מתחת לבית של חבר, נערים עברו לידנו ושאלו לעברנו: 'אתם הומואים?', התעלמנו, הם התרחקו, התלחשו ביניהם ואז התקרבו ושאלו שוב: 'אתם הומואים?'. הם הוציאו גז פלפל וריססו ישר לפנים שלנו. התחושה הייתה של הלם טוטאלי, זו היתה צריבה נוראית שהולכת ומתגברת, היינו בהלם שדברים כאלו קורים בתל אביב. בחיים לא נתקלתי בדבר כזה, האווירה של השנאה במדינה מחלחלת לנוער ויש לה השלכות בשטח״. 

אסף וסיד, הזוג שהותקף בשל נטייתו המינית (צילום: באדיבות המשטרה)
אסף וסיד, הזוג שהותקף בשל נטייתו המינית (צילום: באדיבות המשטרה)

האגודה למען הלהט״ב עדכנה כי היא נמצאת בקשר עם בני הזוג ומלווה אותם. מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב, רן שלהבי, מסר: ״רוח השנאה מגורמי הקיצון בממשלה מחלחלת לנוער ונותנת לגיטימציה לתקיפות בלתי פוסקות נגד הקהילה הגאה. שבוע לפני שחוזרים לבתי הספר, נערים מאפשרים לעצמם לתקוף להט״בים רק בשל זהותם. על משרד החינוך להגדיל את סדנאות חינוך לסובלנות, הדם שלנו לא הפקר ואסור לעבור לסדר היום ולחכות למקרה הבא. אני מצפה מהמשטרה למצות את הדין המלא עם התוקפים ולהבטיח את ביטחוננו״. 

על פי נתוני האגודה למען הלהט״ב, מאז מתחילת השנה חלה עלייה של פי 3 במקרי הלהט״בופוביה במרחב הציבורי. פשע השנאה מצטרף למקרי להט״בופוביה נוספים בשבוע האחרון, ביניהם תקיפת בחור מרחובות בשל נטייתו המינית באגרוף לאחר שנשאל עיה, הפצת חוברת המסיתה נגד להט״ב המאשימה את הקהילה בעליית הנאציזם בחיפה ובראש העין וסירוב כניסתם של זוג הומואים ובנותיהם לשמורת טבע בטענה שהם ״לא משפחה״.