המשטרה פענחה את רצח הנערה שרית אחמד, שנרצחה על רקע נטיותיה המיניות בחודש יוני האחרון. שוטרי מחוז צפון עצרו את החשודים ברצח הנערה ואת אחיה סעיד - ששכר את החשודים לבצע את הרצח על רקע נטיותיה המיניות - היום (ראשון) בסיום חקירה מורכבת מאד הפרקליטות תגיש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

כחודש לאחר האירוע: חמישה תושבי הצפון נעצרו בחשד למעורבות ברצח שרית אחמד
אבי הצעירה שנרצחה סמוך לירכא: "אחיה לא איימו עליה"| האזינו
יממה לאחר הטבח ביפיע: צעירה בת 18 נורתה למוות סמוך לירכא

כזכור, ביום שישי, 9.6.23, בשעות אחר הצהריים התקבל דיווח על נערה פצועה אנוש מירי, שמוטלת על הכביש הסמוך לכפר ירכא סמוך לרכב מנוקב בכדורים. כוחות משטרה רבים הוזנקו למקום הרצח בשעה שהתקבל דיווח על רכב העולה באש מספר קילומטרים משם בסמוך לכרמיאל.

מותה של הנערה, שזהותה התבררה כשרית אחמד, בת 18 תושבת כיסרא, נקבע במקום. עם פתיחת החקירה וזיהוי הנרצחת, עלה חשד כבד כי הנערה נרצחה על רקע נטיותיה המניות, אשר בעבר אוימה על ידי אחיה והם ריצו בגין כך עונש מאסר. 

בשל רגישות החקירה, מפקד המחוז הצפוני הטיל את החקירה על צוות מיוחד בימ"ר צפון. בחינת הזירה העלתה, כי רכבה של הנרצחת נוגח מאחור על ידי רכב אחר, הנרצחת איבדה את השליטה ופגעה בגדר הבטיחות, הרוצחים פתחו באש אל עבר הרכב, ושרית ניסתה להימלט ממנו ברגל, הרוצחים הדביקו אותה וירו בה גם מחוץ לרכבה. הרוצחים ירו כ-11 כדורים ומשם נמלטו ברכבם, העלו אותו באש, ונמלטו ברכב נוסף שסייע להם.

צוות של 11 חוקרים הופקד על החקירה על ידי מפקד המחוז הצפוני זאת לאחר שחקירת בני משפחתה שלא שיתפו פעולה עם המשטרה לא סיפקה כיווני התקדמות, תוך שבני משפחתה סיפקו אליבי אמין.

בשלביה הראשונים של החקירה התברר כי סמוך לרצח, שרית שלחה לחברתה הודעה כי אחיה סעיד ביקש ממנה לנסוע לסוכנות רכב בירכא, כדי להחליף לה את הרכב לחדש, וכי הוא יגיע אחריה. שרית התפלאה על טוב ליבו, אך יצאה לנסיעה, וכמה דקות מאוחר יותר נרצחה.

צוות החוקרים החל לתשאל עוד ועוד מכירים ועדים פוטנציאלים, מכולם עלתה תמונה של נערה חרוצה וטובה, דואגת לאביה המבוגר, אוהבת אדם ואוהבת חופש, אך כל הזמן מכרסם בה חשש שמה יפגעו בה בשל נטיותיה.

כחודש לפני הרצח התלוננה הנרצחת במשטרה כי היא חוששת שאחיה יפגע בה והיא רוצה להתרחק מאזור מגוריה. השוטרים ערבו את גורמי הרווחה וסידרו לה מיד מקלט בדרום הארץ, במקביל דאגו לה מונית ספיישל. לאחר שהגיע למקלט המנוחה הודיעה כי אינה רוצה להיכנס אליו וכי סיכמה עם אחותה כי היא חוזרת לצפון.

צוות החקירה המשיך באיסוף חומרים, ואמצעים טכנולוגים רבים הופעלו להתחקות על תנועת רכבים וחשודים. החקירה הסתעפה והקיפה תנועה של החשודים כחודש לפני הרצח עצמו בכל רחבי הצפון. 

החוקרים גילו הכרויות מוקדמות בן אחיה של הנרצחת לחשודים בביצוע הרצח מספר שנים קודם לכן. ומפגשים ותקשורות שקיימו סמוך לרצח. החוקרים אף התחקו אחרי מקור רכב הביצוע שהועלה באש, שהתברר כרכב גנוב מכפר סבא שהוכנס משטחי הרשות הפלסטינית.

לפני כחודש נעצרו החשודים, אחד מהם בשעה שניסה להימלט מהארץ דרך נתב"ג ושני בברטעה בשעה שניסה להימלט לרשות הפלסטינאית. העבודה של צוות החקירה של משטרת מחוז צפון בליווי הפרקליטות הצליחה לגבש תשתית ראיית כנגד שני המבצעים וכנגד מזמין הרצח - אחיה של הנרצחת.

ממשטרת מחוז צפון נמסר: "בכל חקירה שאנו מבצעים אנו לא רק בודקים כל קצה חוט, אלה גם מחפשים את קצוות החוט בכל דרך אפשרית, זו עבודה קשה ומתישה, אנו בודקים עשרות אלפי פרטי מידע, שרק בודדים מהם מקדמים אותנו, צעד צעד, עד שאנו חושפים את התשלשלות הארוע, ועקב בצד אגודל עד שאנו מגבשים את תשתית הראיות. בחקירת  הארוע המצער זה הושקעו קרוב ל-5000 שעות חקירה כדי לפענח את הרצח של שרית אחמד, נערה צעירה שבסך הכל רצתה לחיות את חייה בחופשיות, לאהוב ולהיות נאהבת על פי תחושות ליבה".