בעקבות רצח ראשד אבו סלאח מסכנין הבוקר (ראשון), בעיר זועמים על הטיפול בפשיעה במגזר הערבי, וטוענים כי לא נעשה מספיק למיגור מקרי האלימות.

ניסיון חיסול בכפר כנא: שישה בני משפחה נורו בחצר ביתם
תסכול בחברה הערבית: "אין ביטחון, לא ברחוב ולא בבתים. אנחנו באנרכיה"

ראש עיריית סכנין, ספואת אבו רעיה, אמר: "הפשיעה בחברה הערבית לצערי מתפשטת כמו סרטן והגיעה גם לסכנין. אנחנו משתתפים בצער המשפחה, ורואים באירוע פגיעה קשה בכל העיר ובחברה. הכרזנו על מחר כיום אבל ושביתה במוסדות העירייה. יש ישיבה דחופה של הוועד העממי במועצת העיר לראות מה אפשר לעשות. במקביל, יצרתי קשר עם המשטרה שהיא הזרוע הביצועית של הממשלה ואחראית על הביטחון של התושבים - כולל הביטחון של התושבים בחברה הערבית. אנחנו מטילים את כל האחריות עליהם".

חבר מועצת העיר סכנין, עו״ד איהאב אבו יונס, אמר: "במידה ומשטרת ישראל מעוניינת להגיע לרוצחים, היא יכולה לאתר אותם. למרבה הצער, עניין הפשיעה במגזר הערבי הוא מורכב היות לכך שחלק מהעבריינים משתפים פעולה עם השב״כ ועם המשטרה. כמו שהצליחו לחסל את הכנופיות בנתניה - יכולים לחסל את הכנופיות ששולטות במגזר הערבי".

"לא מתעוררת אמפתיה או רגישות במשטרה או בממשלה אם נרצח ערבי בחברה", הוסיף, "זה גם מה שאני שומע מבכירים במשטרה או אנשים בעלי מעמד. יש תסכול בחברה הערבית וחוסר אמון מלא במשטרה כי עדיין לא שמענו על פענוחים. לא יעלה על הדעת שהגענו למעל 150 נרצחים - ואין אפילו פענוח לעשרה אחוזים מהמקרים. מתי המשטרה תתעורר? רק כשזה יזלוג לחברה היהודית - למרבה הצער". 

בנוסף, אמר: "מי שעומד בראש המשטרה הוא בן גביר - אדם שמעורב בפלילים נגד ערבים. לא הגיוני שיהיה לו אכפת ושהוא ידאג למצב הרציחות במגזר הערבי כאשר הוא בעצמו היה מעורב באירועים פליליים נגד ערבים. הפשיעה בחברה הערבית לצערי מתפשטת כמו סרטן והגיעה גם לסכנין. אנחנו משתתפים בצער המשפחה, ורואים באירוע פגיעה קשה בכל העיר ובחברה. הכרזנו על מחר כיום אבל ושביתה במוסדות העירייה. יש ישיבה דחופה של הוועד העממי במועצת העיר לראות מה אפשר לעשות".

וליד אבו סאלח, חבר מועצת העיר, אמר: "הנרצח הוא קרוב משפחה שלי. הוא יצא היום לעבודה ברכב, ובאו אנשים וחסמו לו את הדרך וירו בו. המשטרה הגיעה רק חצי שעה לאחר אירוע הירי - למרות שתחנת המשטרה ממוקמת רק 4 ק״מ משם. הרוצחים הספיקו להימלט, ואנחנו לא יודעים מי עשה את זה. זו פעם ראשונה שיש הרוגים מזה כמה שנים. אנחנו מבקשים שהממשלה והמשטרה ייקחו את הדברים ברצינות ויטפלו בבעיה. כואב לכולם. עלי היה בכלא בגלל גניבה מסוימת - אבל אין לו קשר לפשע. הוא בנה בית ורצה להתחתן".

במשטרה הודפים את הטענות של חבר המועצה ומציינים כי השוטר הראשון הגיע לזירה תוך דקות ספורות.

כאמור, ראשד אבו סלאח נורה בעת שהיה ברכבו סמוך לסכנין. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשהוא סובל מפציעות חודרות, אולם שם נקבע מותו. זהו הקורבן ה-151 במגזר הערבי מתחילת השנה.