הותר לפרסום: ניסים קטורזה הוא הנרצח ברצח המזעזע שהתרחש אתמול (ראשון) בדירה בעיר. בנו החשוד כי כרת את ראשו, ולאחר מכן תקף באלימות את אמו, הובא היום בפני שופט בית המשפט השלום בחדרה, שהאריך את מעצרו והורה למשטרה לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית.

רצח בחדרה: גבר כרת את ראשו של אביו וניסה לחנוק את אמו שניצלה בדקה ה-90
בגדיו ונעליו מגואלות בדם: מעצרו של תושב קרית גת בחשד לניסיון רצח הוארך

בבית המשפט טען נציג המשטרה כי החשוד אינו משתף פעולה עם החוקרים, משמיע "מלמולים וקולות מוזרים" וטרם מסר את גרסתו לאירוע. מנגד טען עו"ד אבי אילון, סנגורו של החשוד, כי מרשו מסר לו שביצע את הרצח כשליח אלוהים. "קיבלתי הוראה משמיים, זה מהתורה". הוא מציין כי אין לו ספק שמצבו קשה, הוא מבולבל ותשובותיו לא קשורות לשאלות.

עוד ציין הסנגור כי "כשאני פונה אל החשוד בצרפתית הוא עונה לי, אמנם לא בצורה שפויה אבל הוא עונה. הוא אמר לי שקיבל מסרים מהתורה והקבלה שהוא חייב לגרום לסיום חייהם של הוריו, וכשהם הגיעו אליו לביקור הוא החליט ליישם את ההוראה שקיבל".

בבית המשפט עלה כי בידי המשטרה חוות דעת פסיכיאטרי ראשונית ממנה עולה כי בעת המעשה החשוד היה במצב פסיכוטי. עו"ד אילון הוסיף: "מדובר בחשוד שיש לו עבר פסיכיאטרי, הוא אובחן כסכיזופרן בצרפת, היה מאושפז ארבע פעמים במחלקות סגורות וקיבל טיפול תרופתי משך תקופה ארוכה. לצערי, בנסיבות שאני מתקשה להבין עתה, בחודשים האחרונים הוא פשוט לא נטל את הכדורים. מרשי מתגורר בדירת הוריו בחדרה, כשהתגוררו בצרפת היו מגיעים אחת לתקופה לביקורים. בארץ יש לו אח אחד שמתגורר בירושלים וכרגע הוא שמטפל בטרגדיה הזו".

לדבריו, אמו של החשוד ששוחררה מבית החולים ואחיו לא הביעו כעס כלפיו. "הם ביקשו ממני לומר לו שהם אוהבים אותו, כשהודעתי לו את זה הוא פשוט חייך משמחה".

הוא סיכם: "הסיפור די ברור. יש פה סכיזופרן, שזו אחת המחלות הקשות ביותר, ולצערי הוא היה בהתקף פסיכוטי. הוא התגורר בדירה כאמור לבד, לא יודע אם מישהו בארץ ידע ממש על מצבו. הוא היה מאושפז פעם אחת בישראל, ומי שנחשף להתנהלותו המוזרה הם השכנים אבל כנראה היה מאוחר מדי".

עו''ד אבי אילון (צילום: באדיבות המצולם)
עו''ד אבי אילון (צילום: באדיבות המצולם)

אתמול, כאמור, הוזעקו שוטרי תחנת חדרה לדירה בעיר - בעקבות דיווח על צעקות שנשמעו מהדירה. כשהגיעו למקום נגלתה הזירה המזעזעת: ראשו של האב נכרת והוא נמצא ללא רוח חיים, בעוד שהאם נאבקה בבנה שניסה לחנוק אותה כשלצידו מוטלת סכין. השוטרים הספיקו לנטרל אותו באמצעות אקדח טייזר בטרם הצליח לגרום לאמו לפציעות חמורות, והוא נעצר.

לאחר הנטרול והמעצר, השוטרים ניגשו לבצע סריקה בדירה ופסעו בעקבות שביל דם עד למרפסת, שם נדהמו לגלות גופה כרותת ראש. לאור הממצא החריג המשיכו השוטרים בסריקה בדירה ואכן באחד החדרים מצאו את הראש הכרות והבינו כי מדובר באביו של החשוד.

גורם במשטרה מסר: "זירה מחרידה, אירוע מהקשים ביותר שנחשפנו אליו. ככל הנראה מדובר בתיירים או עולים חדשים. זה טירוף על כל המשתמע".

אחת השכנות בבניין סיפרה: "הוא תמיד נראה מוזר, בחור דתי עם זקן. אני לא יודעת מה קרה שם. אנחנו בהלם". מסתבר כי הוריו של החשוד הם ככל הנראה תיירים מצרפת, שהגיעו לבקר את בנם ובנסיבות שנמצאות בחקירה, תחת התקף אמוק, פעל לרצוח את שניהם.