פרשת הצוללות: בית המשפט אישר היום (שני) לסנגוריו של מיקי גנור, אחד הנאשמים בתיק 3,000, לחקור את העדים במסגרת "משפט הזוטא" בנוגע לטענותיהם כי גנור נחקר ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה, בניגוד לחוק יסוד הממשלה.

"הייתה חקירה נגד נתניהו ללא אישור יועמ"ש" | דרמה בתיק 3000
פרשת הצוללות: מנדלבליט יעיד האם אישר את החקירות נגד נתניהו | פרסום ראשון

כזכור, רווית צמח ועמית ניר, סנגוריו של גנור דורשים לפסול את כל הודאותיו שניתנו במשטרה, בשל התנהלות הרשויות במסגרת חתימת הסכם עד המדינה. אשר מצדיקים את ביטול ההסכם ואי שימוש בחומרים שנמסרו במסגרתו. בנוסף טוענים הסנגורים כי חקירותיו של גנור היו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא אישור יועמ"ש כנדרש בחוק יסוד הממשלה, ועל כן יש לפסול את התוצרים מהחקירות הללו.

השופטת טלי חיימוביץ קבעה כי טענות ההגנה אינן מפורטות מספיק, ועל כן הסנגורים יפרטו את הטענות תוך עשרה ימים: "למשל, לא די לטעון כי היוזמה לחתימת הסכם עד המדינה לא באה מצד הנאשם או באי כוחו, אלא ננקטה על ידי החוקרים, אלא יש לפרט בדיוק מי החוקר שפנה לנאשם ומה אמר לו.

"כך גם באשר לטענה הנוספת של ניצול מצוקתו הרפואית והנפשית של הנאשם, גם ביחס אליה יש לפרט את העובדות כהווייתן. כיצד ביטא את רצונו האובדני, מתי ועל ידי מי נאמרו הדברים שהוא רואה כניצול מצוקתו, תוך פירוט תוכן הדברים וכיצד השפיעו עליו", נכתב בהחלטת השופטת.

בנוגע לטענות בדבר אי חוקיות החקירות של גנור, בשל הטענות כי הן הופנו כלפי ראש הממשלה נתניהו ללא אישור יועמ"ש כנדרש, השופטת חיימוביץ' הבהירה כי לא תיתן החלטה בסוגיה בסוף משפט הזוטא. עם זאת, השופטת אפשרה לסנגורים לחקור את העדים גם בנוגע לטענה זו.

בהחלטת השופטת חיימוביץ נכתב: "מטעמי ייעול ההליך, והיות ומטבע הדברים העדים שתזמן המאשימה קשורים בטבורם גם לטענת אי החוקיות, רשאית ההגנה לחקור אותם גם בשאלות הקשורות ליתר טענות הפסלות שלה. הכרעה בשאלת אי החוקיות תתקבל לאחר שתיפרש בפניי תשתית ראייתית כוללת".