המחלקה לחקירות שוטרים (מח''ש) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אביה סטמקאר, שוטר סיור מתחנת המשטרה בבאר שבע בגין עבירות אונס של שלוש נשים ושיבוש מהלכי חקירה.

הותר לפרסום שמו של השוטר החשוד באונס צעירות והטרדת בעלת מוגבלות
"בחר את קורבנותיו בקפידה": הנשים נזקקו לסיוע, השוטר ניצל זאת ופגע מינית

לפי כתב האישום, בשלושה אירועים שונים, במסגרת תפקידו כשוטר, סטאמקר היה מעורב בטיפול משטרתי בעניינן של שלוש נשים, שנזקקו לסיוע המשטרה. הנאשם, ניצל את תפקידו ואת מוחלשותן של הנשים, וביצע את עבירות האינוס. בשניים מהמקרים, עשה זאת בביתן, ובמקרה נוסף בניידת משטרה. בחלק מהמקרים הוא התחזה לשוטר בשם 'דוד'.

המקרה הראשון בכתב האישום התרחש באוקטובר בשנה שעברה, כאשר סטאמקר נאשם כי אנס צעירה הסובלת מהפרעה על רקע נפשי וסבלה מפחדים שונים. שוטרים הגיעו לטפל במקרה בו היא צעקה ובכתה בתחנת אוטובוס בשכונה בה היא מתגוררת לאחר שהתלוננה כי חוותה אונס, היא נלקחה לתחנה שם הגישה תלונה. במסגרת תפקידו סטאמקר הסיעה את המתלוננת לדירתה בשעת לילה מאוחרת ונכנס פנימה בטענה כי הוא בודק שאין שם איש. המתלוננת ביקשה שיסיע אותה לאפוטרופוס שלה, אך סטאמקר סירב וטען בפניה כי הוא צריך לבצע בה בדיקת DNA, הוא ביקש ממנה לשכב ואז אנס אותה בזמן שהיא צועקת ורק לאחר מכן הסיע אותה.  

במקרה נוסף, שהתרחש בחודש מאי, סטאמקר אנס אישה בת 41 לאחר שהתלוננה על בן זוגה לשעבר וסטאמקר הגיע לטפל באירוע. סטאמקר הגיע יחד שוטר חניך לטפל באירוע ולאחר מכן שב לדירה לבדו ואנס אותה. לאחר מכן, חייג אליה והזדהה כדוד, קצין משטרה והיא התלוננה כי "השוטר ששלחת אליי אנס אותי", הוא ביקש לדעת פרטים נוספים על האונס ואמר לה לא לדבר עם אף אחד על האירוע וכי הוא מטפל בזה.

המקרה האחרון בכתב האישום התרחש לפני כחודש וחצי, בחודש יולי כאשר סטאמקר נאשם באונס צעירה בת 25 לאחר שאמה התקשרה למשטרה והתלוננה כי בתה נעלמה והיא לא מצליחה ליצור איתה קשר. סטאמקר פגש את הצעירה בחניון ביתה והשניים שמרו על קשר. באחד הפעמים הוא קבע להיפגש איתה באתר בניה, סטאמקר הגיע בניידת משטרה ומדים, בפגישתם היא הבהירה בפניו כי היא לא מעוניינת לקיים עימו יחסי מין. לפי כתב האישום הוא אנס אותה במושב האחורי של הניידת.

עו"ד מוני בן מוחא, סנגורו של השוטר הנאשם, מסר: "הנאשם כמובן טוען לחפותו, טוען שהדברים לא היו מעולם. חומר החקירה לא אצלנו. הנאשם אומר שמעולם לא בוצעה עבירה פלילית. כל מתלוננת היא עולם בפני עצמו, אף אחד לא טוען שהייתה פה קנוניה. לגבי כל מתלוננת יש טענות אחרות שעומדות בפני עצמן ובית המשפט ישמע".

ממשטרת ישראל נמסר: "מייד עם היוודע בדבר החשדות ובחינת חומרי החקירה בעניינו, זה הוצא לחופשה כפויה ללא דיחוי. בימים הקרובים השוטר יוזמן לשימוע לשקילת פיטוריו, כמקובל".