עורך הדין אביגדור פלדמן, המייצג את העציר יניב זגורי, ראש ארגון פשע חזק בדרום אשר חשוד בשלושה מעשי רצח, ביקש בעת האחרונה לדחות בשמונה חודשים את הדיונים בעניין אישומו של העציר, אך בקשתו נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע. כעת, דחה בית המשפט בקשה נוספת של עורך הדין, שביקש לפרוש מייצוגו של זגורי בתיק. בית המשפט דחה את בקשת פלדמן בטענה כי "אין טענה של עורך הדין שאינו יכול להופיע כלל או שהוא סוגר את משרדו". כזכור, עורכת דינו השנייה של זגורי, עו"ד אליז קסטנטיני, ביקשה בחודש שעבר לשחררה מייצוגו בתיק גם כן, ובקשתה נדחתה.

בהסבר בית המשפט לדחיית בקשתו של עו"ד פלדמן נכתב כי "כפי שציינו בהחלטותינו הקודמות, נראה כי בהליך זה מתקיימות בדיוק תכליות אלה ובקשותיהם של ב"כ הנאשם להתפטר מייצגו על מנת שלא לאפשר את ניהול המשפט באופן רציף ויעיל ועורך הדין אף מודיע שאם לא יופסק הדיון כבקשתו,  בכוונתו לא לקיים את החלטת בית המשפט והוא אף ימצא דרכים חלופיות להביא להפסקתו של ההליך. בדיון היום, עודנו הדברים וכובד הטיעון הוסט למצב הבריאותי. אין טענה של עו"ד פלדמן שאינו יכול להופיע כלל או שהוא סוגר את משרדו, אלא שהעומס בתיק זה מקשה עליו ועלול להשפיע על בריאותו".

יניב זגורי (צילום: יהודה לחיאני)
יניב זגורי (צילום: יהודה לחיאני)

עוד נכתב בדחיית הבקשה כי "סניגור פלילי שלוקח על עצמו ייצוג בתיק בסדר גודל כזה צריך לקחת בחשבון כי הוא יהיה נתון לסד זמנים מחייב ובייחוד שכך כאשר בית המשפט הודיע על כוונתו לשמוע את התיק במתכונת של שלושה דיונים בשבוע מבעוד מועד ובהסכמתו של עו"ד פלדמן". עוד הוסיפו: "מבקשתו של עו"ד פלדמן עולה תחושה קשה מאוד. עו"ד פלדמן נכח בדיונים וראה את המאמצים שהשקיע בית המשפט בקיום כל דיון ודיון, גם אם באופן חלקי והכל על מנת לחסוך בזמן שיפוטי ובניסיון 'להניע את העגלה' ולקדם את התיק".

לסיכום, הסבירו בבית המשפט כי "על רקע האמור ולאחר שחלפה כל התקופה שיועדה להכנה למשפט ואנו נמצאים בפתחה של שנת המשפט החדשה וחידוש שמיעת הראיות, מצא עו"ד פלדמן לנכון להגיש בקשה לא סבירה, לא מידתית ולא הגיונית לשחרורו מייצוג, על רקע העובדה שבית המשפט דחה את בקשתו להפסיק את ההליך למשך שמונה חודשים נוספים והדברים בעינם עומדים גם כשלוקחים בחשבון את הודעת עו"ד פלדמן בדיון היום"., וכאמור, דחו את בקשתו של עורך הדין לשחרור מייצוג העציר.

כאמור, אין זה המקרה הראשון בו עורך דין ביקש להשתחרר מייצוג התיק המורכב, כאשר בחודש מרץ האחרון הורה בית המשפט לשחרר את עו"ד משה שרמן מייצוג ניבי זגורי עקב סכסוך ממושך וטענות לאיומים על חייו ומשפחתו. כזכור, זגורי ניפץ במהלך הדיון את זכוכית דוכן הנאשמים. עו"ד שרמן אמר בטרם החלטת בית המשפט לשחררו: "אני מאוים על חיי. קיבלתי טלפון מאיים שאם אני אגיע לבית המשפט, אני אראה את חיי כערך השום, ואתם תמשיכו לזלזל ולא לראות את החיים שלי. אני אומר לכם, אם יקרה משהו, אתם אשמים".