קוטייר עודה, אסיר מכלא אוהלי קידר, ראש ארגון פשיעה, נעצר היום (שלישי) על ידי ימ"ר בחשד לעבירות סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע, על רקע דרישתו לשיפור תנאי מאסר וביקורים. כמו כן, נחשד באיומים כלפי בכירים בשב"ס, בהם מספר מפקדי כלא ובעלי תפקידים נוספים.

חוקרי הימ"ר גבו עדויות מבכירים בשב"ס בחשד שנפלו קורבן לעבירות מצד האסיר ובהתאם לממצאים, כאמור, עצרו אותו לחקירה. בהתאם לצורכי החקירה, החשוד יובא מחר לדיון בבימ"ש לבקשת המשך כליאתו בסטטוס עצור, לצד מאסרו.

בשבוע שעבר, כוחות מיוחדים של שב"ס הונחו על פיזור אסירים שהתפרעו. סוהרים ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס פרצו לאגפים ושלפו אסירים על מנת לפזר מוקדי כח תוך שימוש בגז. המעורבים היו אסירים פליליים, המשתייכים לארגוני הפשיעה קוטייר עודה וחרירי במספר אגפים בבתי הסוהר ׳רימונים׳ ו׳אשל'.

כאוס בכלא בעקבות הפרות הסדר  (צילום: דוברות שב''ס)
כאוס בכלא בעקבות הפרות הסדר (צילום: דוברות שב''ס)

אז, ממידע שהגיע למעריב עלה כי עודה הגיש מכתב להרחבת זכויותיו, ובשב"ס דחו את בקשותיו. לאחר קבלת התגובה, נערכו אסירים השייכים לארגון של עודה בכלא רימונים ובכלא אשל, בניסיון לתקוף אסירים, השליכו כסאות ורהיטים. כוחות גדולים של שב"ס הוזעקו למקום והחזירו את הסדר למקום ושלפו את האסירים המעורבים, שיעלו לדין משמעתי.