נציב פניות הציבור הגיב היום (שלישי) לדבריו של פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה, שאמר לפני כשבועיים בנוגע לאירוע הרג הפלסטיני בבורקה, על נערי הגבעות: "יש שם חבורה של גזענים שרק מבצעים לינצ'ים. מדובר באנשים פורעי חוק, נערי זוועות". הנציב קבע כי "היה על מוחמד מג'אדלה לא להכליל ולהסית נגד נוער הגבעות". 

פרשן חדשות 12 אמר כי "נוער הגבעות גנבים ושורפי בתים"; בימין דורשים להשעותו

כזכור, בעקבות דבריו של מג'אדלה נשלחו תלונות רבות לרשות השנייה בהם נטען כי דבריו של הכתב היו מכלילים, מסיתים ופוגעניים. כעת כאמור מודיע נציב פניות הציבור ברשות השנייה כי התלונות מוצדקות. 

במכתבו כתב: "בעקבות הפניות צפיתי בתוכן וביקשתי את התייחסות הגורם המשדר ועמדת הגורמים המקצועיים. מצפייה בתוכן עולה כי מיד לאחר שהביע את עמדתו, הגיב על כך מגיש המהדורה דני קושמרו ועימת אותו עם דבריו תוך שהוא מציין כי מנגד סובלים היהודים המתגוררים ביהודה ושומרון מאירועי טרור. מכאן שהשידור היה מאוזן. מהתייעצות עם הגורמים המקצועיים ברשות השנייה עולה כי בדבריו התייחס הפרשן לנוער הגבעות כקבוצה ולא לכל הנוער היהודי ביהודה ושומרון. עם זאת, אמירתו הייתה מכלילה ומוטב לו הוא היה מסייג את דבריו ונמנע מהכללה".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "סליחה מוחמד, אבל אסור להכליל ולפגוע בבני נוער יקרים רק בגלל מישהו אחד שאולי עשה משהו. אנחנו נמשיך וניאבק למען תקשורת הוגנת ציונית ומאוזנת ומודים לנציב על החלטתו החד משמעית וברורה לא להסתה גזענות והכללה גם נגד תושבי יו"ש". תגובות נוספות יובאו לכשיתקבלו.