פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד שני סוחרי סמים שחטפו את אחד הלקוחות שלהם שקנה מהם סמים בהקפה, ולא שילם. מטרת החטיפה הייתה לסחוט את אביו של הלקוח. על פי כתב האישום שהגיש עו"ד אוראל אסולין, המתלונן היה רוכש סמים בהקפה, כשעליו היה לשלם את החובות שלו מדי עשירי לחודש. המתלונן צבר חובות באלפי שקלים, והתעכב מלשלם אותם.

שני סוחרי הסמים פנו אל המתלונן ודרשו ממנו להסדיר את החוב שלו, כאשר הפנייה נעשתה גם באמצעות גורמים שונים. למתלונן לא היה כסף, ובתגובה הוא כיבה את מכשיר הפלאפון שלו. בתגובה, אחד הסוחרים איים על המתלונן שהוא יאנוס אותו והשני איים כי אם לא ישלם את החוב אנשים ישרפו את ביתו בתוך 48 שעות.

לפני כשבועיים שני סוחרי הסמים נכנסו לדירה של דוד המתלונן ודרשו ומהמתלונן להצטרף אליהם לנסיעה. כשהרכב הגיע ליער צרעה, סוחרי הסמים תקפו את המתלונן במכות שכללו שימוש באלה וכן בשוקר חשמלי. לאחר המכות, המתלונן התקשר בבכי לאביו וביקש ממנו לתת לו 2,000 ש"ח לתשלום החוב, "אחרת יהיה בלגן".

סוחרי הסמים נאשמים בחטיפה לשם סחיטה, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ועוד. בנוסף, אחד מסוחרי הסמים נאשם באיומים, לאחר שפנה לחוקרת במהלך ירידה לתאי המעצר ואמר לה "את יודעת שאנחנו מקפידים עלייך", ולאחר שהיא שאלה מה זאת אומרת – הוא ענה לה "את יודעת את מכניסה אנשים לכלא את מטפלת בתיק וחוקרת אותם, אולי תעברי למחלק אחר".