לאחר שהיה מבוקש במשך ארבעה חודשים: פחות משבוע אחרי שחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה, חשפו את המנהרה המסתורית שהובילה אל מבנה תת קרקעי שבו הסליקו אנשי ארגונו של סמיר בכרי נשקים ואמל"ח, וכן הסתתרו שם חברים בארגון, בעת פשיטות משטרתיות, הצליחו חוקרי ימ"ר צפון לשים את ידם גם על ראש הארגון עצמו, אמיר בכרי, לאחר שנעצר לפני זמן קצר בדירת מסתור בבסמת טבעון, כשלצידו סגנו ואף חשוד במעורבות בחיסולו אתמול של עבד לטיף זייתון, הגזבר בארגון הפשיעה של אבו לטיף. 

תולדות הסכסוך בין ארגוני הפשע בכרי וחרירי
זה לא בעזה או בלבנון: צפו בחשיפת המנהרה של ארגון הפשע מהצפון

במשטרה מעריכים כי בכרי קשור לחיסולו אמש של לטיף זייתון. על פי ההערכה, החשוד בירי נמלט מהזירה אל דירת המסתור שבה שהו כאמור בכרי וסגנו. 

זירת הירי בצומת יפעת, צילום: דוברות מד"א
השלושה הובלו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה. ארגונו של בכרי מצוי כבר תקופה ארוכה בסכסוך עקוב מדם עם ארגונו של חרירי, סכסוך שכבר גבה 30 קורבנות, והעסיק את חוקרי ימ"ר צפון חדשות לבקרים. 
ארגונו של בכרי ספג לאחרונה מספר מכות קשות, אך גם השיב אחרות משלו, במסגרת המאבק העקוב מדם מול משפחת הפשע של נאסר חרירי, שרק אתמול ספג מכה משמעותית. כוחות משטרה גדולים פשטו אתמול על מבצרו של חרירי בג'לגוליה, מצאו 90 מצלמות אבטחה, והובילו לתפיסת נשקים ואמל"ח. 

במסגרת המאבק בין שני הארגונים, קופחו חייהם של למעלה מ-30 קורבנות, רק במהלך השנתיים האחרונות. אל אותם הארגונים, חברו במהלך התקופה, גורמים מארגונים נוספים, שהובילו לרוח גבית נוספת שקיבלו כל אחד משני הארגונים.

הקורבן הראשון במסגרת הסכסוך בין שתי המשפחות היה נעים סורי, מי שריצה למעלה מ-30 שנות מאסר ונחשב לאחד העבריינים המסוכנים במדינה. בספטמבר 2021 הוא נורה למוות ליד ביתו בנצרת, שבע שנים אחרי שרצח, על פי החשד, את תושב נצרת עילית עם יציאתו מהכלא לחופשה, שממנה, כאמור, לא שב.

שבעה חודשים לאחר מכן, ביוני 2022, נרצחו בני הדודים עלי, קטין בן 17, ומחמוד פאחורי בן ה-25 כנקמה, וזאת כיוון שהיעד לחיסול, אחד מקרובי משפחתם, לא אותר על ידי המתנקשים. שני הקורבנות, שלא היו קשורים כלל לסכסוך, היו חברים טובים ולכן המתנקש שהגיע לבצע את החיסול ניצל את העובדה ששניהם שהו יחד, ורצח אותם. 

המנהרה של ארגון הפשיעה של בכרי שאותרה בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)
המנהרה של ארגון הפשיעה של בכרי שאותרה בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)

כחודש בלבד לאחר מכן חוסל פתחי שאהין, שעה שהמתנקשים נכנסו לחדר שבו שהה בכפר זרזיר שבגליל, ולעיני נוכחים במקום ירו בו ונמלטו מהמקום. 

לאחר מספר שבועות נורה למוות ראג'ח עאבד מנצרת, שנורה במהלך עבודתו על ידי מתנקש שריסס אותו בכדורים. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, אולם לא שרד את הפציעה.