יהודית מרר בת ה-75 מאור עקיבא שהורשעה כי במהלך יוני 2021 הרגה באלימות קשה ואכזרית את אחותה זריפה מאמוס בגיל 78, הגישה היום (חמישי) לבית המשפט העליון ערעור על חומרת העונש שהוטל עליה.

שניים נעצרו בחשד לאיומים על ראש עיריית נצרת
 

הערעור הוגש על ידי עורכי הדין רהב אופנהיימר ושרון רינגר, המייצגים את מרר מטעם הסנגוריה הציבורית. כזכור, מחמת הספק, בית המשפט המחוזי בחיפה החליט שלא להרשיע את מרר ברצח אלא בהמתה בנסיבות של אחריות מופחתת. בעקבות כך, נגזרו על מרר 18 שנות מאסר. 

אופנהיימר ורינגר טוענים כי העונש חמור מדי, ויבקשו לשכנע את בית המשפט העליון כי בית המשפט המחוזי טעה כאשר גזר על המערערת עונש אשר לא הולם את קביעת בית המשפט בהכרעת דינו, על פיה זוכתה מרר מרצח בכוונה ותחת זאת הרשיעה בעבירה של המתה באחריות מופחתת.

עו''ד רהב אופנהיימר (צילום: באדיבות המצולמים)
עו''ד רהב אופנהיימר (צילום: באדיבות המצולמים)

על פי כתב האישום, האירוע התרחש כאשר מרר התארחה אצל אחותה הגדולה, לאחר שהיא שברה את הרגל ואיבדה כושר עבודה. מרר לקחה עלי מתכת והכתה באמצעותם את אחותה בראש ובפנים, שוב ושוב, בזמן שאחותה ישבה על אסלת שירותים. מרר המשיכה גם לאחר שאחותה נפלה אל הרצפה שותתת דם. לאחר מכן, מרר שטפה את השיער שלה בקור רוח.

מרר לא שיתפה פעולה בחקירותיה לאחר הריגת אחותה, ואף לא התנצלה על המעשה לאחר שהורשעה בבית המשפט אלא מלמלה כי היא לא שומעת ולא מבינה מה רוצים ממנה. השופטים לא קנו את התנהגותה, וכתבו כי "התרשמותנו הבלתי אמצעית ממנה הייתה שהדבר הוא בגדר ניסיון להעמיד פני מי שאיננה מבינה את ההליכים המשפטיים ובכלל את המתרחש סביבה. בפועל, להתרשמותנו הבינה היטב". נוסף ל-18 שנות המאסר, הוטל על מרר לשלם לנפגעי העבירה את הסכום המקסימלי הקבוע בחוק - 258 אלף ש"ח.