בצעד חסר תקדים הודיע אתמול השופט יוסף אלרון על התמודדותו לנשיאות בית המשפט העליון. שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, שוחח הבוקר (חמישי) עם טל שלו וניסים משעל ב-103FM, וטען כי "מדובר בטעות קשה של אלרון, הסיכוי שלו נמוך בהרכב הנוכחי". 

"המערכת סובלת מאמון הולך ופוחת": מה עומד מאחורי החלטת השופט אלרון?
השופט אלרון למעריב: "לא מכיר את שר המשפטים ולא מתואם איתו"

"אנחנו באירוע שבו מנסים להתקיף את מערכת המשפט ולפגוע בעצמאות שלה", אמר ניסנקורן, שהוסיף: "שיטת הסניוריטי מרחיקה את הפוליטיזציה מהמערכת, והשופט אלרון מכניס אותה למערכת. הסיכוי שלו נמוך בהרכב הנוכחי".

אבל זו זכותו המלאה להתמודד לתפקיד הזה.
"אתה חושב כך ואני חושב אחרת. אני חושב שפוליטיזציה של מערכת המשפט היא טעות קשה. יש 15 שופטים, וזו תהיה טעות קשה מאוד אם בחירה של נשיא, שמחר ממנה גם את יו"ר ועדת הבחירות, תהפוך לבחירה של ימין ושמאל. זה יגרום לקיטוב של המערכת. בשיטת הסניוריטי יכול מחר להיות שופט שמרן ואחר כך ליברל. תהיה עכשיו מרקחה, וידברו על מי תומך במי ומי נחשב ימני ומי שמאלני". 

על סיכוי של אלרון להיבחר אמר: "הסיכוי שלו להיבחר נמוך בהרכב הנוכחי, אבל זה לא האירוע. אני חושב שזו טעות קשה מאוד להפוך את מינוי הנשיא למינוי פוליטי. אתם תראו מה יקרה. תהיה התייצבות של חברי כנסת משני צדי המפה הפוליטית לכאן ולכאן. אנחנו לא צריכים לייצר מצב שתפקיד כזה, שמסמל את עצמאות בית המשפט העליון, יהפוך לתפקיד שפוליטיקאים בוחשים בו". 

אבל מה ההיתממות הזו? בוועדה הנוכחית שקיימת לא בחשו?
"ההיתממות היא דווקא של מי שלא רואה שיש איום היום על הדמוקרטיה. אנחנו באירוע שבו הדמוקרטיה שלנו בסכנה. אנחנו עכשיו רוצים להרוס את זה באיזה מחיר? אנחנו באירוע שצריך להבין אותו. כל פעם שזורקים עוד אבן לבאר של החלשת מערכת המשפט והדמוקרטיה בישראל - היא אבן שכולנו נצטער עליה. זה לא הזמן לעשות ניסויים בהחלשת הדמוקרטיה בישראל".