הקורבן ה-155 השנה בחברה הערבית: המשטרה פתחה היום (חמישי) בחקירת אירוע ירי ברחוב ארלזורוב בחיפה במסגרתו נרצחה אמש תושבת העיר, טליה חטיב' בת ה-41 ביריות בעת ששהתה בדירתה כשארבעה מתנקשים פרצו לתוך ביתה ופתחו בירי לעברה. חטיב' נפצעה באורח אנוש וכל ניסיונות ההחייאה של צוות מד"א עלו בתוהו והם נאלצו לקבוע את מותה בזירה.

"פגיעה בציבור כולו": המשטרה מבקשת לעצור גנב בקר עד לתום ההליכים | פרסום ראשון
בלתי ייאמן: אם ובנה נעצרו בשטחים בחשד שהחזיקו ארגז תחמושת מתחת למיטת הילד

בעת הגעת הצוותים הרפואיים הגיע למקום גם בן זוגה של המנוחה תושב חיפה שככל הנראה היה היעד לחיסול, והוא עוכב לחקירה. כוחות משטרה גדולים מתחנת חיפה וממחוז חוף הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי.

במשטרה החלו באיסוף ממצאים במקביל לסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים ברצח. מעדויות ראשונות שנאספו בזירה עולה חשד לפיו מזירת הרצח נמלטו ארבעה מתנקשים חמושים מה שמצביע על הנחישות של המחסלים בעת ביצוע המעשה. אם כי ההערכה היא שהיעד לחיסול היה דווקא בן זוגה של הקרבן שלא היה במקום בשעת הירי.

פראמדיק מד"א אבי עבדי סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו אישה שוכבת מחוסרת הכרה ועם פצע ירי בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה: "חדשות קשות וכואבות שמגיעות בתקופה של תחושה של אובדן ביטחון מוחלט ברחובות ובבתים. האישה שנורתה למוות היום בחיפה היא האישה ה20 שנרצחה מתחילת השנה. נתונים בלתי נתפסים בהשוואה לשנים הקודמות. הרצח הנורא הזה הוא תזכורת נוספת לאחריותה של הממשלה ולחובתה לקחת אחריות ולהעלות מדרגה במאבק באלימות נגד נשים ובאלימות בכלל. פיזור סיסמאות והבטחות ריקות לביטחון ומשילות, וקידום רפורמות שמציפות את המרחב בעוד נשק אזרחי, לא רק שאינן מקדמות את הביטחון של האזרחים והאזרחיות, אלא מגבירות את הסיכון ומרחיקות כל סיכוי לשינוי שיציל את חייה של הנפגעת הבאה. אנחנו קוראות לממשלה להתעשת, וליישם בהקדם תוכניות נרחבות ויסודיות למיגור האלימות".