ילד בן 7 נפצע באורח קשה היום (חמישי) מירי והובא לתחנת מד"א ברהט. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבי"ח סורוקה כשהוא סובל מפציעה חודרת. הרקע לאירוע עדיין לא התבהר, כאשר הילד שיחק בחוץ ושם ככל הנראה נורה. בתוך כך, בשעה זו נחקרים במשטרת רהט שני אחיו בחשד לירי מתוך שטח בנוי, שימוש והחזקה בנשק ופציעת אחיהם. על פי החשד לא הייתה כוונה ישירה לפגוע בו.

בן הזוג היה היעד לחיסול: אישה כבת 40 נורתה למוות בחיפה
בלתי ייאמן: אם ובנה נעצרו בשטחים בחשד שהחזיקו ארגז תחמושת מתחת למיטת הילד

בתוך כך, סאלם, אביו של מחמד בן ה- 7, סיפר כי "ישנתי והבנות שלי אמרו שמחמד נפצע. קמתי משינה וראיתי שיש לו פצע ירי בבטן. זה נכנס ויצא. לקחתי למד"א. חסמתי לו את הפצע. הוא היה בהכרה מלאה וסיפר שהוא לא ידע איך זה קרה. הילד פחד, זה ברור".

לדבריו, "אין פתרון לבעיה הזו. אתה לא יכול לצאת מהבית לשבת בגינה. במיוחד בלילה. כשיש חתונות אי אפשר. הייתה חתונה ליד הבית שלי. הממשלה לא עושה כלום לצערי הרב. אני נהג משאית, עבדתי בכל המדינה, מכיר את כולם, והממשלה לא עושה דבר. חס וחלילה אם הנשק היה פוגע ביהודי המשטרה הייתה פועלת מיד. אם זה ברהט, היא לא עושה דבר. זו האמת. תוך שבוע אפשר לרוקן את רהט מנשק. כל יום שכונה. אבל כל עוד זה לא פוגע ביהודים הכל בסדר. המצב לא טוב. דיברו איתי בטלפון מהמשטרה לבוא לחקירה, אם אני חושב במישהו".

אמו שיתפה: "קשה לי מאוד. שמעתי יריות  ואז אמרו לי שמוחמד נפצע. אני תמיד מפחדת כשהוא יוצא מהבית. כולנו היינו בבית כשזה קרה".

ח"כ וואליד אלהוושלה: "אנחנו רואים שיש עלייה בחברה הערבית בתקופה האחרונה בכל מתווי הירי, הגישה שלנו ברורה - רוצים שתהיה החלטה אמיצה של הממשלה, רוצים שהממשלה תאסוף את הנשק, יש לנו אחריות כחברה וכמנהיגות בחברה, אנחנו מבקשים מאנשים לא להשתמש בנשק הזה, הנשק הזה מובילך להרוגים בחברה שלנו, ולכן אנחנו נגד כל התופעה הזו, ומבקשים כל הזמן וכל העת מהממשלה למגר את התופעה של הפשיעה בחברה הערבית".

חבר הכנסת וואליד אלהוושלה לאחר אירוע הירי ברהט בו נפצע ילד בן 10 (צילום :ארנולד נטייב)

כמו כן, חבר הכנסת התייחס גם לתפקודו של השר בן גביר: "נכשל בתפקיד שלו, להניח את המפתחות וללכת הביתה, הגיע הזמן שראש הממשלה ימנה פרויקטור לחברה ערבית, על מנת שכל האמצעי הזה יירד מהשולחן, החברה הערבית סובלת מזה שנים רבות, משנות האלפיים רואים רק עלייה ולכן לא יכול להיות שהוא ממנה שר שבתקופה שלו יש עלייה כה חמורה".

פראמדיק מד"א נאגיב סאנע סיפר: "הביאו אלינו ילד שהיה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו. מיד העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי כשמצבו קשה". כוחות משטרת רהט החלו לבצע פעולות חקירה במקביל למאמצים לאתר מעורבים באירוע. הרקע ונסיבות האירוע נבדקים.