אחמד מרעי, צעיר בן 20, נורה למוות הערב (חמישי) בפורדיס. כמו כן, שניים נוספים נפצעו באירוע באורח קל עד בינוני. ככל הנראה, מדובר סכסוך פנימי של שתי כנופיות עבריינים בתוך היישוב, שאינו חוצה מחוזות. 

הילד בן ה-7 שנפצע מירי ברהט: שני אחיו נחקרים בחשד למעורבות
החשד: הנרצחת הייתה יעד החיסול - פרטים חדשים על הרצח בחיפה

״פורדיס הפכה לחצר האחורית של ארגוני הפשיעה. יש להם כאן תשתית ופלטפורמה לגיוס חיילים. זהו כפר עם אחוז אבטלה מן הגבוהים, אחוז אקדמיים נמוך יחסית עם אתגרי תעשייה, והאזור לא יכול לספק ולתת תשובה ומענה לכל אותם הצעירים", מסר איהאב ג׳בארין, פעיל חברתי ופרשן פוליטי, תושב פורדיס.

אירוע ירי ביפיע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

עוד הוסיף: "הם רוצים את הכסף של הפשיעה בשביל מותרות - זה כסף קל. אין להם ציפייה לעתיד או חזון. מתוך 160 אנשים נרצחו תשע נשים - זה סימן שהנשים פחות בסכנה יחסית. האתגר של כולנו אלה הגברים בחברה הערבית. המדינה השקיעה לאורך שנים בנשים אך הפקירה את הגברים בחברה הערבית.  42 אחוז מהגברים בחברה הערבית באבטלה. הנרצח הוא אחמד מרעי, בן 20 מפורדיס שעדיין לא טעם כלום בחייו".

הוא סיפר בכאב: "ילדים כאלה מוצאים עצמם בתוך שדות הקרב. הייתה אישה בשבוע שעבר שנפצעה ונקלעה לירי בפורדיס, יכול להיות שזה המשכיות לאירוע. הזמינות של הנשק זה מה שמוביל לפשע. פעם שמענו על קטטות - היום לא שומעים על קטטות אלא על יריות בגלל זמינות הנשק. היד קלה על ההדק".

לסיום, הציג תחזית פסימית: "אני לא כל כך אופטימי לצערי. אנחנו לא רואים את האופק עדיין. הירי התרחש ליד סופרמרקט בכפר וזה לא היה צפוי שירו בו. זה היה אקראי. היו איתו עוד שני בחורים קרובי משפחה שלו, לא ידוע מה מצבם".