מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר הערב (שבת) כי הוא נותן גיבוי מלא לכלל השוטרים והמפקדים שפעלו בעימותים הקשים שפרצו בתל אביב בין מבקשי המקלט מאריתריאה. זאת, לאחר המעורבות של המחלקה לחקירות שוטרים, שפתחה בבדיקת האירועים.

בתוך כך, המפכ"ל הדגיש כי משטרת ישראל הצמידה עורכי דין לכלל השוטרים אשר צפויים להיחקר במח"ש. המפכ"ל שב והדגיש כי מכל הבדיקות שהוא קיים, "עולה כי השוטרים נהגו במקצועיות והשיבו את הסדר לרחובות תל אביב, תוך שהם פועלים בנחישות ומסכנים את חייהם". רב-ניצב שבתאי נפגש עם השוטרים שפעלו במוקד העימותים ובכפר קרע, והדגיש בפניהם את הגיבוי שהוא נותן לכלל השוטרים והמפקדים. 

מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)
מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)

הבדיקה של מח"ש מחויבת על פי החוק בכל מקרה בו שוטר עושה שימוש בנשק חי. די בתמונות ובסרטונים כדי להבין שבמקרה הזה היה מדובר בשדה קרב, ולכן אין אפילו צל של ספק שבדיקה כזו צריכה להסתיים מיד עם תחילתה, מכיוון שבמהלך האירועים הן שוטרים רבים והן מבקשי מקלט אריתראים היו תחת סכנה. מעדויות של אזרחים עולה כי השוטרים נסוגו לאחור אך המפגינים לא הרפו, ועדויות אלו אמורות לספק את ההגנה לשוטרים. במח"ש קיבלו פניות במהלך האירועים וחוקרים ממח"ש היו שם כדי לתעד.

מוקדם יותר היום, מפכ"ל המשטרה אמר ל"מעריב": "אנחנו כרגע ערוכים לגל השני, ערוכים גם למחאה בקפלן, יש הערכות, לא נפגע בהערכות שם, גם להתפתחות נוספת של האירועים במסגרת המחאה שהייתה כאן, וגם במקביל מטפלים בסוגית הבט"ש. יש לא מעט תעסוקה, עם כל המתיחות משתדלים לתת מענה מבצעי ראוי לכל המערכים. יש לנו משטרה חזקה, יש שוטרים מצוינים, עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר, לא שמעתי על תלונה מאף שוטר, אין ספק שזה שוחק, אבל יש לנו שליחות ובאנו לבצע אותה".

בהפרות הסדר הקשות שפרצו היום, נפצעו 176 בני אדם, בהם 49 שוטרים, נפצעו ופונו לבתי החולים באזור, בהם 20 מפגינים במצב קשה, ואחד אשר מורדם ומונשם. שוטר אחד נפצע קשה וסובל מפגיעת רעש. במהלך המחאה, המתפרעים השליכו אבנים וקרשים לעבר השוטרים, זכוכיות נופצו ונגרם נזק רב במקום, 39 מפגינים נעצרו. המוחים הגיעו בצורה מאורגנת באוטובוסים מערים רבות בישראל.