שר המשפטים יריב לוין הודיע הבוקר (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כי ברצונו לזכות לייצוג פרטי בעתירה בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים, וזאת בשל "עמדותיה הקיצוניות והלעומתיות", לדבריו. הפנייה הרשמית אינה מגיעה בהפתעה, לאחר שכוונה זו של לוין כבר הייתה ברורה במהלך הימים האחרונים, יחד עם המתקפות מצידו כלפיה שלא פסקו. 

יריב לוין במתקפה נוספת על היועמ"שית: "שיא של יחס מזלזל"
ועדת פגסוס: לאחר העימות עם המשנה ליועמ"שית, לוין הסכים לפשרה

"הנני דוחה מכל וכל את האמור במכתבך, ואין לי אלא לחזור על הדברים שכתבתי במכתבי אלייך מיום 30 באוגוסט 2023, דברים המדברים בעד עצמם", כתב לוין במכתב ששיגר למיארה מטעמו. 

הרפורמה המשפטית: לוין נגד לימון בוועדת החוקה (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד הוסיף: "נוכח מצב הדברים שיצרת גם בעניין העתירות שבנדון, בשל עמדותייך הקיצונית והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, ובמענה לשאלה שהפנית אליי לעניין אופן ייצוגי בעתירות שבנדון, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי. כל זאת, מבלי לגרוע מכך שמצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין, וכי תפקיד היועץ המשפטי למממשלה הוא לייצג את הממשלה ואת חבריה ולא לאלץ אותם להזדקק פעם אחר פעם לייצוג עצמאי". לסיום, כתב: "בלית ברירה, מובן כי במצב שיצרת ראוי להעמיד לרשותי פרק זמן הולם לשם איתור מייצג וכן לשם הכנת תשובה על ידו".

בתגובה למכתב, במפלגת יש עתיד תקפו בחריפות את לוין: "שר המשפטים יריב לוין, יעשה הכל כדי לא לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולמלא את אחריותו כשר. אלפי תיקים נערמים, האזרחים נפגעים אבל את לוין מעניין רק דבר אחד- להרוס את בית המשפט, להפוך את הכל לפוליטי ולקרוע את החברה הישראלית. אנחנו הגשנו את העתירה ולא נסכים לדחות את הדיון, התרגילים של לוין הם פגיעה אנושה במערכת המשפט ובאזרחי ישראל".

בסוף השבוע שעבר, תקף לוין בחריפות את מיארה, כשהודיע לה על כוונתו בנוגע לבקשה זו. "באופן תמוה, איש ממשרדך לא יצר קשר עם הח"מ בעניין העתירות בנושא שבנדון, וזאת אף בחלוף ימים לא מעטים מאז הגשתן", נכתב מטעם שר המשפטים ליועמ"שית. עוד צויין: "רק בעקבות פנייתי למשרדך בעניין, התקיימה פגישה בנושא. אולם, גם במהלך פגישה זו לא ניתנה לי כל תשובה הן באשר לעצם החלטתך לעניין ייצוגי בעתירות, והן לעניין התשובה שעתידה להינתן על ידך לבג"ץ".

בג''ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בג''ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, נכתב מטעמו של שר המשפטים: "מאז אותה פגישה חלף למעלה משבוע, עד שפנית אלי וביקשת לדבר אתי בעניין זה. בשיחת הטלפון שקיימנו למחרת הודעת לי את החלטתך לייצג אותי בעתירות שבנדון אך ציינת כי את חולקת על עמדתי באשר להיותה של סמכות כינוס הוועדה, וכי תביאי לידי ביטוי את עמדתך זו גם בתשובה לעתירה, לצד הבאת עמדתי". 

לאחר מכן טען כי "גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי. הותרתי באפילה, בסמוך מאוד למועד
האחרון להגשת התגובה מטעמי, והותרתי בפועל ללא ייצוג וללא יכולת להבטיח שעמדתי תובא במלואה בפני בית המשפט, מהווים פגיעה קשה בזכויותיי כבעל דין, כשר בממשלה, בזכויות הציבור בשמו אני פועל, ופגיעה קשה בהליך המשפטי עצמו".