בליל שישי האחרון אלמונים פרצו למגרש החניה של מלון ״בית בגליל״, של רשת מלונות הרברט סמואל שנמצא בגליל העליון, והציתו כליל שמונה רכבים פרטיים שבבעלות אורחי המלון. כוחות כיבוי והצלה הוזעקו למקום וכיבו את הדליקה שהייתה עלולה להתפשט במתחם וביער ביריה שסמוך לשם. למרות החשד הראשוני, שהמקרה אירע על רקע גביית דמי חסות, למשטרה יש כיוון נוסף בחקירה.

מכת הפרוטקשן: שמונה כלי רכב הוצתו בבית מלון בגליל

עם היוודע דבר המקרה, פתחה המשטרה בחקירת האירוע והחלה לגבות עדויות ולאסוף ראיות. בשלב הזה טרם נעצרו חשודים במעשה. שמעון סויסה, ראש מועצת חצור הגלילית בגליל העליון משוכנע שהמקרה הנ״ל אירע על רקע גביית דמי חסות באזור: ״המשטרה בודקת כיווני חקירה שונים. יש כאן חוט מקשר בין האירועים השונים בגליל שקשורים להצתות בתי הארחה וצימרים. אין לי ספק שהמקרה הנוכחי הוא על רקע גביית דמי חסות של משפחות פשע באזור. אני קורא למשטרת ישראל להעלות הילוך בחקירה למען ביטחון התושבים. הפורעים הללו חייבים לתת את הדין על מעשיהם״, הוא טוען. 

רכב שהוצת בחניון מלון ''בית הגליל'' בחצור הגלילית (צילום: דוד ביטן)
רכב שהוצת בחניון מלון ''בית הגליל'' בחצור הגלילית (צילום: דוד ביטן)

מהמשטרה נמסר שכרגע נבדקים כל כיווני החקירה. נבדק החשד לאירוע על רקע גביית דמי חסות, כפי שנטען על ידי ראש המועצה, אך נבדק כם גם כיוון חדש ומרכזי - סכסוך עסקי בין בעלי עסקים שונים באזור.